סמ"ר בר רוזנשטיין (20) מראשון לציון, לוחם בגדוד 51 בחטיבת גולני, נהרג בקרב על מוצב מארס בכיסופים ב-7 באוקטובר. למרות שקיבל זימונים לטיס ו-8200, רוזנשטיין התעקש להיות לוחם ובשבת הארורה הוא וחבריו לחמו בגבורה בעשרות מחבלים רכובים על אופנועים ומצוידים ברימונים, רובים וטילים, שניסו לכבוש את המוצב, הם הגנו בגופם על ישובי הדרום ושילמו בחייהם.
2 צפייה בגלריה
 רותם ובר ז"ל. "היינו מאוד קרובים"
 רותם ובר ז"ל. "היינו מאוד קרובים"
רותם ובר ז"ל. "היינו מאוד קרובים"
(צילום: פרטי)

אחותו הקטנה של בר, רותם (18), כתבה שיר לזכרו של אחיה ובו לראשונה היא מודה במה שבר תמיד טען: "הוא כל הזמן היה מסתובב בבית ואומר שהוא גאון קומי, גם חכם וגם מצחיק, החלטתי פשוט להודות שזו האמת", מספרת רותם, "אפילו קעקעתי את המשפט הזה עליי".
את השיר "היית" כתבה עם כפיר סקנדרני, שגם הלחין אותו. "כפיר הוא בן של חברים של ההורים שלי, הוא מכיר אותי ואת בר מילדות וזה היה הרעיון שלו. אין לי ניסיון בכתיבת שירים, זה לא משהו שהתנסיתי בו, אבל השיר פשוט יצא ממני".

הקליפ שמורכב מתמונות עבר של בר כבר צבר אלפי צפיות וכל מילה בו מביעה את הקשר הייחודי שחלקו האחים. "היינו מאוד קרובים, לא רק אחים אלא ממש חברים. למרות הבדל הגילאים זה היה מאוד טבעי לנו, כל יציאה מהבסיס היינו הולכים לאכול יחד המבורגר, אהבנו לשמוע יחד מוסיקה, בר אהב את השירים של עומר אדם.
"ביציאה האחרונה שלו מהבסיס הוא ממש העניק לנו במתנה זמן איכות, זה היה חג אז כל בני הדודים שלי באו ובילינו מלא יחד, אפילו נשארנו עד שלוש לפנות בוקר כולם יחד ושיחקנו משחקי קופסא. אני מניחה שאמשיך להנציח אותו, כנראה עם עוד קעקוע ודברים נוספים".

2 צפייה בגלריה
בר רוזנשטיין ז"ל
בר רוזנשטיין ז"ל
בר רוזנשטיין ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

היית | מילים: רותם רוזנשטיין, כפיר סקנדרני ושירה גדסי


והלכת בשקט שלפני המלחמה
והופקרת על גדר בצל השמש החמה
לא שמענו, לא ידענו, מה איתך
השתגענו, לא ישנו רצינו רק לשמוע אותך

אם היית אומר רק נפצעתי, הכל מצוין אין מה לדאוג
אם היינו שומעים נרגעים מדברים על הכל

פזמון:
איזה גאון קומי היית, לא היית זה רע אתה עוד פה
אז ישבת, איתנו צחקת אמרת זכרו אתם עוד תראו
אני אשתחרר בסוף אהיה מיליונר בסוף סיימתי לוחם ועכשיו.
לא אשוב

**קטע מהשיר