בעל עסק לשעבר תובע את עיריית רחובות בטענה כי עיקלה את חשבון הבנק שלו בשיהוי של עשר שנים, בגלל חוב שלא היה שלו מלכתחילה.
1 צפייה בגלריה
דרשה כ־40 אלף שקל. עיריית רחובות
דרשה כ־40 אלף שקל. עיריית רחובות
דרשה כ־40 אלף שקל. עיריית רחובות
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
בעל העסק, תושב ראשון לציון, הגיש השבוע עתירה מינהלית נגד עיריית רחובות בגין עיקול חשבונו ודרישה לחוב ארנונה שקיבל מהעירייה לאחרונה.
על פי העתירה, שהוגשה בבית המשפט המחוזי בלוד, התובע היה בעליה של חנות הלבשה תחתונה שפעלה ברחוב הרצל בין השנים 2006-2005.
בחודש ינואר 2006 התקשר בעל החנות עם בעלת עסק אחר להעברת זכויות השכירות בנכס אליה, והודיע לבעלי הנכס כי לא יחדש עימם את חוזה השכירות לשנה נוספת.
על פי המקובל, השוכרת החדשה היתה צריכה להעביר את הנכס על שמה בעירייה ולשלם את תשלומי הארנונה, אך משום שלא עשתה זאת, לאחר שנה קיבל העותר דרישה לתשלום חוב ארנונה עבור השנים 2007-2006 שטרם שולמו בסכום של 14,549.
לאחר קבלת המכתב שלח בעל החנות לשעבר לעיריית רחובות את ההסכם מול השוכרת החדשה והעברת הזכויות אליה.
בתגובה, השיבה העירייה במכתב ובו כתבה לו כי היה עליו לדווח על הפסקת אחזקתו בנכס, אך מאז לטענתו לא שמע מהם דבר עד לקבלת מכתב בשנת 2015, בו דרשה העירייה תשלום עבור חוב מ־2008-2005.
לנוכח המצב, פנה בעל העסק לשעבר לעורך דין, שהשיב במכתב לעירייה כי הוא אינו הכתובת עבור החוב, וכי בכל מקרה מדובר בשיהוי של עשר שנים. שבע שנים נוספות חלפו, ובשנת 2021 קיבל העותר מכתב מהעירייה, והפעם נדרש לשלם 40,645 שקלים עבור אותו חוב שהתיישן, בחלוף 15 שנים מאז עזב את הנכס, אך פניותיו לא נענו וחשבון הבנק שלו עוקל.
מתוך החשבון מימשה העירייה חלק מהעיקול בסכום של 12,500 שקלים, וכעת בעל החנות לשעבר מבקש מבית המשפט שיסיר את העיקול, יחייב את העירייה לשלם לו חזרה את הכספים שמומשו מהחשבון וכן יבטל את החוב המדובר ויחייב את העירייה בהוצאות משפט ופיצוי עבור עוגמת הנפש.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות תגיב על הדברים בבית המשפט כמקובל".