בני הזוג מרחובות, הורים לשבעה ילדים, חששו לפגיעה בהם וזאת על רקע אירועים שונים שהתרחשו בחייהם. בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בעיר הם טוענים כי חוקר פרטי שאליו פנו בבקשה לסיוע, ניצל את המצב והפחיד אותם שהמצב בהול ושהם נתונים בסכנה מיידית וגבה מהם 16 אלף שקלים במזומן, וזאת מבלי שנחתם הסכם בין הצדדים.
1 צפייה בגלריה
הכין דוח "מנופח"
הכין דוח "מנופח"
הכין דוח "מנופח"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
לטענת בני הזוג, החוקר אף הגדיל לעשות ואמר להם שמדובר בחקירה סודית ביותר ואף מסוכנת, ולכן אסור להם לשתף אף אדם על דבר ביצועה, ואין אפילו לשתף את עורך הדין שלהם בדבר. הוא גם חזר שוב ושוב על כך שקיימת סכנה להתנקשות בחייהם, וציין כי יש לבדוק במהרה את כלי רכבם, מצלמות אבטחה באיזור ואת סביבת הבית.
בתביעה נטען כי חרף ההמלצות, כשהחוקר הגיע לבית הזוג הוא לא ביצע את הבדיקות האמורות, אלא רק הביט סביב ואסף את הכסף שבני הזוג ביקשו בעמל רב מהוריהם וחבריהם.
למחרת, כך נטען בתביעה, במהלך פגישה עם עורך דינם, סיפרו לו למרות החשש על שאירע, וזה הפציר בהם מיידית לדרוש את כספם בחזרה, פחות מחצי יממה לאחר שנתנו לחוקר את הכסף.
אלא שלמרות בקשות חוזרות ונשנות, החוקר אמר שיערוך חישוב עבור העבודה שכבר ביצע, יכתוב דוח ואז יחזיר את הכספים הנותרים.
לאחר שלא הגיש את הדוח פנתה האישה ללשכת החוקרים הפרטיים בישראל, שהחוקר מציג לוגו שלהם באתר שלו, אז גם נודע לה שהוא לא חבר בלשכה.
לאחר שהגיש לבני זוג דוח "מנופח", לטענתם, טען החוקר שעבור הפגישה והביקור בביתם עליו לגבות לא פחות מסכום של 14 אלף שקלים. גם את הסכום הנותר לא הסכים להחזיר, אלא אם בני הזוג יחתמו לו שאין להם כל דרישות נוספות כלפיו, אך בני הזוג סירבו לחתום.
כעת הוגשה תביעה נגד החוקר, ובני הזוג מבקשים מבית המשפט להשיב להם את כספם, כולל הוצאות משפט וחיוב עבור עוגמת הנפש שנגרמה להם.