בשנה האחרונה הוקמה היחידה להתנדבות שהינה חלק מהמחלקה למשאבי קהילה, באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות. מטרת היחידה הינה להסדיר ולרכז את כל נושא ההתנדבות בעיר. אולם בעוד התשתית קיימת ועל אף שכבר שפועלים כ- 1,000 מתנדבים בעיר, בעיריית רחובות מבקשים לגייס מתנדבים נוספים לפרויקטים שונים.
בימים אלה יוצאת היחידה בקמפיין בקרב תושבי העיר בקריאה להתנדב במסגרות שונות בקהילה למען מגוון של מטרות, המתאימות לכל העדפה ולכל גיל.
1 צפייה בגלריה
בני נוער מתנדבים במועדון לגיל הזהב
בני נוער מתנדבים במועדון לגיל הזהב
בני נוער מתנדבים במועדון לגיל הזהב
(צילום: עיריית רחובות)
קראו גם:
אלה הפרויקטים שאליהם מגייסים מתנדבות ומתנדבים: זהירות בדרכים בבתי הספר: מדריכים לילדי גן וכיתות א-ג, סיוע בחציית מעברי חציה בסמוך לבתי ספר; אמץ שכן-הפגת בדידות לאזרחים ותיקים; הנגשה דיגיטלית- לאזרחים ותיקים; סיירת תיקונים- הנדימן, אינסטלטורים וחשמלאים מורשים לתיקונים קלים בבתים לאוכלוסיות נזקקות, אזרחים ותיקים, ועוד; חונכויות אישיות לילדים ובוגרים; התנדבות בחירום; מורים ללימוד עברית; מומחים בתחומי מיצוי זכויות: עורכי דין ליעוץ ראשוני, רואי חשבון בתחום של ענייני עבודה, מומחים בתחומים של ביטוח לאומי/חובות ועוד; התנדבות חד פעמית: חלוקות מזון בחגים, העברת הרצאות וסדנאות בנושאים שונים (לאזרחים ותיקים חד הוריות); מתנדבים דוברי שפות: רוסית/אוקראינית/ אמהרית ועוד.. לשילוב בפרויקטים השונים.
לא מצאתם תחום שמתאים לכם? היחידה להתנדבות מציעה לפנות אליהם והם ינסו להתאים עבורכם את ההתנדבות המתאימה.
פנינה קושנרוף, מתנדבת בשי"ל: "לתת זה בעיקר לקבל - זאת לא קלישאה אלא מימוש זכותו של כל אדם לתרום מזמנו ולעזור לחברה מרצונו החופשי. אני מקבלת ידע רב בתחומים שונים ומגוונים מחבריי לצוות, סיפוק בהשגת המטרה כאשר מצליחים לעזור לפונים אלינו והרבה שמחה".
המתנדבת הנייה פיינשטיין מספרת על המתנדב משה בנאי: "את משה בנאי הכרתי מעט קודם, אך השעות הרבות בהן שוחחנו ובהן ביקרתי בבית משפחתו - היו יקרות לי ומיוחדות. משה פתח בפניי את ביתו ואת ליבו וחשתי שהתמזל מזלי להכיר מקרוב תכונות אנושיות ייחודיות כמו אמון בעצמו: תעוזה, נדיבות, לקיחת אחריות, התמסרות, פתיחות וויתור על האגו. בעזרת תכונותיו אלו משה תמך, קידם ושינה גורלות של אנשים רבים, והוא ממשיך בכך גם בגיל 85!"
ורד ברון, מתנדבת בפרויקט "אמץ שכן" בשכונת שד' חן: "התחלתי להתנדב בהתחלה כי רציתי תחושה של שייכות לשכונה, להכיר את השכנים, שהילדים שלי יכירו ילדים אחרים מהשכונה. היום ההתנדבות היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. היא נותנת לי תחושת סיפוק, אהבה והערכה של תושבי השכונה והמתנדבים האחרים. אני מאוד נהנית ממנה וכל הזמן חושבת איך אפשר עוד לפתח ולעשות עוד דברים".
רוצים להתנגב? לכל הפרטים ולהרשמה