כבר כמה שנים שתושבי מזכרת בתיה סובלים בגלל חבורת צעירים שרוכבים על טרקטורונים בשכונת בר לב וגורמים למטרד. לטענתם התופעה, שמדירה שינה מעיניהם של תושבים רבים, אינה מטופלת כראוי.
2 צפייה בגלריה
"נהיגה פרועה". טרקטורון בשכונה ב־1:00 בלילה
"נהיגה פרועה". טרקטורון בשכונה ב־1:00 בלילה
"נהיגה פרועה". טרקטורון בשכונה ב־1:00 בלילה
( צילום פרטי)
תינוקות שמתעוררים בבהלה אחרי שהוריהם השכיבו אותם לישון וצורחים בבכי שעה שלמה, אנשים שקמים עייפים לעבודה בבקרים ורעש מקפיץ שדומה לצופר בזמן השינה, הם רק חלק מהנזקים שתושבי שכונת בר לב נאלצים לסבול בעקבות התופעה, ונמאס להם.
"המטרד הפך את חיינו לגיהינום. יש כאן אנשים ילידי המקום שזוכרים כמונו איך לפני 25 שנים השדות שעליהם הוקמה שכונת בר לב היו ריקים, אבל זה כבר לא אותו הדבר. המושבה השתנתה וזו שכונת מגורים", מספרים תושבים מהשכונה, ומסבירים שבמיוחד בסופי השבוע וגם בלילות החופש הגדול, הרעש הפך למטרד של ממש.
"הם נוסעים בפראות ומרימים שני גלגלים, לוחצים את הגז לשיא בדיוק בלב שכונת המגורים. זה מרעיד את כל הבית. אתה מתעורר בבהלה ענקית, וזה לא רעש שאתה יכול לחיות איתו", הם אומרים. "זה כמו שתישן ויפעילו לך צופר ליד האוזן. הם נוסעים הלוך וחזור באופן לא חוקי וכשאנחנו מזמינים משטרה, עד שהיא באה מרחובות הם כבר מזמן לא כאן. כשהמשטרה הולכת הם חוזרים".
לטענתם, ביום שישי האחרון המשטרה ארבה לצעירים בכמה נקודות ואף סגרה את הכביש, מה שלא מנע מאחד הצעירים לנסוע בכל זאת במקום ולברוח כשהוא עולה על אי־תנועה ומתחמק מהניידות.
2 צפייה בגלריה
תושבים דיווחו על פיצוץ אדיר באמצע הלילה
תושבים דיווחו על פיצוץ אדיר באמצע הלילה
"מרעיד את כל הבית"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

"זו לא חבורה של ילדים תמימים שנוסעים לשדות. בריחה כזו היא עבריינות. יש כאן בשכונה איזו אדישות, כאילו צריך לקבל את המצב, אבל לא, המשטרה צריכה לבצע פה אכיפה קבועה, לפחות פעמיים בשבוע, והמועצה צריכה להחליט שהיא מפנה לכך תקציב, וגם צריך מצלמות ובאמפרים על הכבישים. זה מספיק חשוב כדי שיקצו לכך תקציבים. יש כאן בית ספר שפועל ויש בו ילדים בשעות הערב שמשחקים. מחכים שיקרה אסון?".
לדברי התושבים, הדבר שהכי מפתיע אותם הוא שההורים של אותם ילדים מאפשרים להם לנהוג כך, חלקם עם קסדות וחלקם בלי, בנסיעה פרועה ומסוכנת ותוך סיכון הסביבה.
"יש פה עבירה על החוק. אסור להם לנסוע על כבישים. הם שמים על האגזוזים דברים שגורמים להם להרעיש יותר וגם הנהיגה שלהם פרועה. צריך שוטר קבוע שייתן קנסות ויבצע אכיפה יחד עם כל האמצעים האחרים לאכיפה, לפחות חייבים לנסות".

המועצה: דרושה ניידת

מהמועצה נמסר: "כפי שהשבנו בחודש פברואר באותו עניין, וכפי שעדכנו את ציבור התושבים מעת לעת - אכיפה תחבורתית בישראל היא באחריות משטרת ישראל. המועצה מסייעת למשטרה בעיקר דרך המצלמות הפרוסות ביישוב.
"לעניין מטרדי וסכנות הטרקטורונים - מדובר בתופעה ארצית ואזורית. רק בשבוע האחרון, ולאחר בקשות רבות מצד המועצה והתושבים, התקיים מבצע אכיפה נרחב של המשטרה. אנו שבים ומדגישים, כי הפתרון היעיל ביותר לטפל בתופעה, לצד חינוך והסברה, הוא הקצאת כוח שיטור יישובי קבוע על בסיס ניידת הפועלת 24/7. למרות בקשות המועצה, עד כה המדינה מסרבת לאשר ולתקצב זאת, ועד שזה לא יקרה אנחנו נמשיך לדרוש נוכחות של כוחות משטרה ולא נרפה מכך".
"הם שמים על האגזוזים דברים שגורמים להם להרעיש יותר וגם הנהיגה שלהם פרועה"
מהמשטרה נמסר: "המשטרה הורידה מהכביש במהלך סוף השבוע באיזור מזכרת בתיה רכבי שטח שסיכנו את משתמשי הדרך, בתום מבצע אכיפה מוגבר שהתמקד בעבירות תנועה חמורות ובריונות כביש ובשיתוף שוטרי תחנת רחובות, יחידת הרחפנים של יס"מ שפלה, מש"קים, שוטרי תנועה ומתנדבי יחידת הג'יפים המשטרתית.
קראו גם:
"במהלך הפעילות, רשמו השוטרים כ־50 דוחות תנועה והורידו מהכביש שישה טרקטורונים ואופנוע שטח אחד בגין עבירות תנועה ורישוי. מדובר באכיפה מוגברת וממוקדת במיוחד בתקופת חופשת הקיץ, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז נגד מחוללי פשיעה ופורעי חוק בכביש".