בשורה טובה לרחובות: אושרה תוכנית ענק להרחבת פארק התעסוקה המצליח של רחובות - פארק המדע. בנוסף הוחלט על הקמת פארק ענק וירוק, שתושבים רבים ציפו לו.
לאחר שנים רבות של מאמצים, התקבל בימים אלה האישור לתוכנית ת.מ.ר. ב', הכוללת כ- 450,000 מ"ר של תעסוקה ומסחר. מדובר בהמשך טבעי לפארק ת.מ.ר. (תעשיות מדע רחובות – הידוע בכינויו "פארק המדע") המיועד לתעשיית היי- טק, ולחברות בתחומי מדעי החיים סביב מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות ברחובות, ובקרבת תחנת הרכבת ותחנת המטרו העתידית.
פארק ת.מ.ר נוסד ב-1967 עם הקמתו של מפעל אלאופ ברחובות. הפארק נחלק לשניים – חלקו הוותיק הוא פארק ת.מ.ר. א' בו ממוקמות עיקר החברות בפארק. חלקו העתידי של הפארק הוא ת.מ.ר. ב' והוא ממוקם מזרחית לפארק הוותיק.
כבר כיום כמעט מוצו לחלוטין זכויות הבניה בפארק ת.מ.ר. א', המאכלס חברות רבות, ותיקות ומובילות גלובאליות כמו אפלייד מטריאלס, אלביט, סטרטסיס, נוקלאיקס בע"מ , אמ קיי אס אינסטרומנטס ישראל בע"מ, פיוטרג'ין ישראל בע"מ, ניורודרם בע"מ, נובה בע"מ ועוד. לצד חברות בתחום תחליפי מזון, הדפסה, פיתוח תרופות, ועוד תחומים רבים המצויים בקו הראשון של המחקר העולמי בתחום הביו טק (אלף פארמס בע"מ, סיולו מדיה בע"מ, רידיפיין מיט ועוד).
כבר ב-2002 החלה הוועדה המקומית בהכנת תוכנית להמשך פארק התעסוקה – ת.מ.ר. ב', על שטח של כ -600 דונם קרקעי, שיאפשר התרחבות של אזור התעסוקה מזרחה עד כביש 423 העתידי, הנמצא בצמידות לשער הכניסה החדש למכון ויצמן והפארק הצפוני המתוכנן. כעת נראה שהתוכניות סוף סוף יוצאות לדרך.
רשת תחבורתית
כל מגרשי פארק ת.מ.ר. ב' יחוברו בשבילי אופניים לתחנת הרכבת בשטחי התעסוקה ולאזורים אחרים בעיר. כמו כן, פרויקט "הקו הכחול 412" , אשר צפוי להתחיל לפעול משנת 2027, ובמסגרתו יפעל בציר הרצל-ויצמן קו נת"צ שיקל על הגעת מועסקים לאזור התעסוקה. על פי תוכנית המטרו, שתי תחנות מטרו ישרתו את אזור התעסוקה הזה בסמיכות גבוהה.
פארק ענק וירוק
הבשורה שתשמח תושבים רבים ברחובות היא התכנון להקמת פארק ענק בהיקף של כ-80 דונמים. הפארק יכלול חורשת אקליפטוס , פארק נופי ואצטדיון עירוני בן 6000 מושבים. בפארק תתקיים בניה איכותית של מבני תעסוקה מסחר וציבור תוך הקפדה על מרחבים ירוקים בהמשך לפארק הקיים.
כל הערעורים נדחו
בעירייה מציינים כי בעת הכנת התוכנית התמודד צוות התכנון, יחד עם מינהל הנדסה בעירית רחובות והלר- החברה לפיתוח רחובות, עם אתגרים תכנוניים רבים, אתגרים הנדסיים (שלוש הפרדות מפלסיות עם מסילת הרכבת) ואתגרים משפטיים הנוגעים לזכויות בעלי הקרקע. הדיונים בערכאות השונות, על טבלאות ההקצאה והאיזון, אשר מקצות את מגרשי הבניה לבעלי הקרקע ארכו לא פחות מ- 5 שנים.
לאחרונה התקבלה החלטת ועדת הערר מחוז מרכז, אשר דחתה את כל העררים בנושאי השמאות, והחליטה על מתן תוקף לתוכנית. על החלטה זו לא הוגשו עתירות, והתוכנית נכנסה לתוקף. צוותי התכנון כבר החלו בהכנת תוכניות הפיתוח לקרקע. כמו כן החלו הכנות לקראת הכנת תב"ע נוספת שתאפשר תוספת לזכויות הבניה על מנת לעדכן ולהתאים את אפשרויות הבניה והפיתוח לזמננו.
ראש העירייה, רחמים מלול: "אחרי מאמצים של שנים, אנחנו שמחים להוציא לדרך את התוכנית להרחבת פארק התעסוקה והמסחר בפארק נוסף. טובת העיר ותושביה דורשת את הקמתו של פארק נוסף. המשמעות היא עוד אלפי מקומות עבודה נוספים לתושבי העיר, חיזוק האיתנות הפיננסית של העיר וחיזוק מעמדה של רחובות כעיר המדע והחדשנות. הרחבת אזור התעסוקה הצפוני של העיר רחובות מהווה כר פורה להתפתחות העסקית הקיימת במקום ולשירותים התומכים במדע בחדשנות ובהי טק, וכל אלה בצמידות דופן למכון ויצמן למדע ולמחקר ולפקולטה לחקלאות".
לעדכונים - חדשות רחובות