לא מעט מסעדות חדשות נפתחו בשנים האחרונות ברחובות והסביבה ויצרו סביבן באז. החגים כבר פה ועוד רגע נחפש איפה לאכול ארוחה טובה עם הילדים או בערב לבד, ואיזה כיף שבחגים האלה אין מגבלת קמח. לשם כך הכנו עבורכם את הרשימה של המסעדות הכי מדוברות ובעיקר מחופשות באזור (על פי נתוני גוגל).
3 צפייה בגלריה
מסעדת ספרה והבעלים בני מדר
מסעדת ספרה והבעלים בני מדר
מסעדת ספרה והבעלים בני מדר
(צילום: עוז מועלם)

ספרה

מסעדת ספרה נפתחה בשנה האחרונה ומיד גררה ים של תגובות מצד הסועדים הרחובותיים וגם מהסביבה שביקשו לבדוק את מסעדת השף היוקרתית. במסעדה מגישים בשר, דגים וגם אוכל טבעוני, לצד בר יין עשיר ויש גם חדרים פרטיים לפגישות ואירועי בוטיק קטנים בתוך המסעדה. המסעדה מוארת במיוחד ומלאה בקירות זכוכית שמצד אחד מספקים חללים שקטים לאנשים, אך לא גוזלים מיופיו של המרחב. הבשרים של משק לגזיאל ושאר חומרי הגלם מגיעים מהמטעים סביב, את המטבח מוביל השף בני מדר ואין ספק שהוא הביא את הגורמה לרחובות.
מומלץ לטעום את צלעות הטלה של לגזיאל, שמוגש עם ראגו עדשים שחורות וקינואה, קרם אפונת גינה, צ'יפס ראטה קריספי, ודמי גלאס רימונים. אנשים מספרים גם שמנה מומלצת היא פילה עגל מהגליל שמוגש לצד גראטן תפוחי אדמה, באק צ'וי ורוטב יין פורט ורימונים. יש למסעדה קינוחים ייחודיים שלא כדאי לוותר עליהם.
כתובת – המדע 18, פארק המדע.
שעות פתיחה – 18:00-23:30, לא כולל שישי שבת.
כשר – כן.

3 צפייה בגלריה
הסניף הרביעי של הרשת. כרמים
הסניף הרביעי של הרשת. כרמים
הסניף הרביעי של הרשת. כרמים
(צילום: "כרמים")


כרמים

השנה נפתחה מסעדת כרמים במתחם הסנטרו ברחובות אחרי הרבה רעש וצלצולים סביב העניין וכנראה שבצדק. המסעדה הפכה לאחת המדוברות באזור, יש שהתלוננו על המחירים הגבוהים, אבל אין ספק שרבים יצדיקו אותם. מדובר על סניף רביעי לרשת מסעדות כרמים לה יש סניפים גם בסגולה ובבאר שבע, ויש בתוך המסעדה מעדנייה שמוכרת את מוצרי המקום.
על המטבח מנצח השף סהר רפאל, שף, מסעדן ומחבר ספרי קולינריה. חובה לטעום את מרק הבצל בקערת הלחם במנות הראשונות, במנות העיקר
יות שמענו המלצות על המנות ים של שרימפסים ורביולי אספרגוס, מהקצביה של המסעדה אפשר לבחור מנת בשר הגונה וכדאי לדעת שיש גם מנות עסקיות ומבחר מכובד של קינוחים ובהם פחזנית קראמבל, קרם בורלה קלאסי ופאי יוזו לימון.
כתובת – מוטי קינד 10, רחובות.
שעות פתיחה – 9:00-00:00 כל השבוע, כולל שישי ושבת.
האם כשרה – לא.

בראנצ'וס

חובבי המטבח האיטלקי ישמחו לגלות שיש מסעדה אחת שתענה על כל הצרכים שלהם ממש כאן ברחוב יעקב במרכז העיר. המסעדה חלבית והמגוון של המנות אדיר, מפיצות ועד פסטות, קינוחים מתוקים וחלביים וסלטים מפוארים. לא סתם המסעדה קיבלה דירוג גבוה בגוגל, תפריט המשלוחים שלה עשיר במיוחד ומי שאין לו כוח לצאת מהבית יוכל ליהנות מהאוכל בסלון מול מאסטר שף.
כתובת – יעקב 48, רחובות.
שעות פתיחה – א'-ה' 10:00-23:00, ו' – 9:00-1:00, שבת סגור.
האם כשרה – לא.

3 צפייה בגלריה
ים תיכון חדש. נינה ביאנכה
ים תיכון חדש. נינה ביאנכה
ים תיכון חדש. נינה ביאנכה
(צילום: דויד מויאל)


נינה ביאנכה

אחת המסעדות הכי מדוברות באזור היא נינה ביאנכה שנמצאת בעקרון 2000 בסגנון ים תיכוני, אבל מהמטבח החדש. המסעדה שהתחדשה עם השף דודו בן אבו, מציעה מנות טאבון משוגעות כמו בייגל ירושלמי ופוקאצ'ה עם טחינה, רסק עגבניות ושום קונפי. המון מנות ראשונות ופיצות מכל הסגנונות, מנות עיקריות של פסטות, לזניות, רביולי וניוקי, וכן קינוחים מרעננים שלא רואים בכל מקום כמו קראק פאי שמורכבת מעוגת שיבולת שועל, חמאה ודבש נימוח, בננה מקורמלת, קרמל מלוח, גלידת וניל וקראמבל.
כמו כן, המסעדה התחדשה עם מנות לשנה החדשה ובין היתר אפשר למצוא בה עכשיו גם את המנות: בריוש צרפתי, סיגר גבינות, "בוראטה של עברי" ובה שאלוט מוחמץ, בלסמי מצומצם, גספאצו עגבניות, בזיליקום, קראמבל לחם ופוקצינה מהטאבון, טטאקי סביח סטייל עם טונה אדומה צרובה, ביצה חצי קשה, טחינה עמבה, אריסה, שיפקה, חציל פריך, תפוח אדמה מדורה, פיצה ירוקה, ניוקי עננים, טורטוליני כמהין ופטריות ושווארמת דגים.
כתובת – בוסי סנט ג'ורג' 9 , צומת בילו קריית עקרון.
שעות פתיחה – א'-ה' 12:00-00:00 שישי בראנץ׳ בופה: 09:00-14:30 מוצ"ש – שעה אחרי צאת שבת
האם כשרה – כן.

דבלין

לחמישייה הגיע גם פאב הדבלין הוותיק בעיר, אשר הוקם לפני 18 שנים. למרות שאינו חדש ועל אף שהוא לא ממש מסעדה, ממשיך הפאב האירי לשרוד את שינויי הזמן ולהיות רלוונטי עבור ציבור המבלים. על כן ראוי מבחינתנו למקום של כבוד ברשימה.
כתובת – המדע 1, פארק המדע, רחובות.
שעות פתיחה – א'-ה' 19:00-2:00, ו'- סגור. מוצ"ש - עד 22:00.
האם כשר – כן.