אמש (שלישי) הלך לעולמו רבה הראשי של רחובות ב-50 השנים האחרונות, הרב שמחה קוק ז"ל. אלפים מלווים אותו בדרכו האחרונה, כאשר מסע הלוויה ייצא מרחוב בנימין, בשעה 16:00.
2 צפייה בגלריה
הרב שמחה קוק ז"ל וראש העירייה רחמים מלול
הרב שמחה קוק ז"ל וראש העירייה רחמים מלול
הרב שמחה קוק ז"ל וראש העירייה רחמים מלול
(צילום: עיריית רחובות)
הוא נולד בשנת 1930 בירושלים למשפחת רבנים מוכרת, הוא התגייס לצבא והשתתף במלחמת העצמאות, ובשנות ה-60 היה חבר מועצת העיר נתניה והיה דמות בולטת בעיר, אך כעבור כמה שנים טרגדיה משפחתית הובילה אותו למלא את מקום אחיו שנהרג בתאונה יחד עם משפחתו כרב העיר רחובות, לאחר מכן נבחר לתפקיד בקביעות.
הרב השתייך לדור רבנים שמונו לתפקידם לפני שנת 1974, כהונתו אינה מוגבלת בשל כך ולכן שימש עד יום מותו כרב העיר.
ראש העיר, רחמים מלול: "רחובות אבלה. הסתלקותו של רבה הראשי של העיר במשך 50 שנה, הרה"ג שמחה הכהן קוק זצ"ל היא אבדה גדולה לעולם הרבנות בכלל ולעיר רחובות בפרט. מנהיגותו הרבנית והציבורית התאפיינה תמיד במאור פנים ובדרכי נועם.
2 צפייה בגלריה
הרב שמחה קוק ז"ל
הרב שמחה קוק ז"ל
הרב שמחה קוק ז"ל
(צילום: עיריית רחובות)
"בזכות אישיותו המיוחדת הוא זכה להיות אהוב ואהוד על כל העדות והדעות. תמיד חיפש את שביל הזהב המאחד בין כל התושבים. דלת ביתו ברחוב שמעוני ובמשרדי הרבנות הייתה תמיד פתוחה לכל פונה ושואל ולכל דל ונזקק. זכיתי לקיים איתו עשרות התייעצויות בנושאים רבים, ותמיד עצותיו הטובות סייעו בידי בדרכי הציבורית ובאופן הנהגת העיר.
קראו עוד >>
"בשמי ובשם כל חברי מועצת העיר וכל תושבי העיר, אני מביע בזה את תנחומינו למשפחה הענפה והנכבדה. יהי זכרו ברוך, ותהי נשמתו צרורה בצרור החיים".
במשטרה מעריכים כי כי במסע הלוויה נוטלים חלק כ-10,000 איש.
החל מהשעה 16:00 יסגרו לתנועה הרחובות: בנימין מצומת הרצל ועד צומת מנוחה ונחלה, מנוחה ונחלה מצומת עזרא ועד צומת יעקב והרחובות: הרא"ה, נורדאו. בנוסף, בזמן מסע הלוויה הרגלי ייסגר לתנועה רחוב גורודיסקי עד לבית העלמין, ודרך מנחם בגין מצומת דרך ירושלים ועד אחוזת הנשיא.
לכל העדכונים - חדשות רחובות