רוחצים מהערים הסמוכות שמגיעים לחוף הים של ראשון לציון מתלוננים על כך שביקור בו הפך ליקר מאוד ובלתי אפשרי עבור משפחה עם ילדים. "חוף הים של ראשון לציון אמור לשמש גם את תושבי הערים הסמוכות שבהן אין ים, ולא ייתכן שהם לא יוכלו להרשות לעצמם את הביקור בו", אומרת בכעס רוחצת שביקרה בחוף הים בסוף השבוע האחרון.
1 צפייה בגלריה
חוף ראשון לציון
חוף ראשון לציון
חוף ראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
עונת הרחצה שנפתחה לאחרונה נכנסה לתוקפה באופן רשמי בשבוע שעבר, אז החל גל חום משמעותי ראשון לעונה זו שהביא עימו רוחצים רבים לחוף הים. לקראת הצהריים של יום שבת אף נחסם הכביש שמוביל לחוף, מאחר שלא היה יותר מקום. אחת הדרכים של העירייה להתמודדות עם מצוקת המקום בחוף הים, היא הגדלת התשלום עבור חניה והציוד הנלווה בחוף. כתוצאה מכך, כך קיוו בעירייה, יגיעו לחוף פחות תושבים מערים אחרות.
כעת טוענים תושבים המתגוררים בערים הסמוכות לראשון לציון שמדובר בצעד לא ראוי. "אני כל חיי גרתי בראשון לציון ועברתי עם משפחתי לבאר יעקב הסמוכה", אומרת שקד, "יחד עם הילדים שלי הגעתי לחוף ולקחתי כיסאות ושמשייה ועליהן שילמתי 50 שקלים כשתושב העיר שילם 35 שקלים, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות רבה. אחרי כשעתיים וחצי יצאנו מהחוף, נכנסו לרכב וגילינו שעבור החנייה חייבו אותנו ב־70 שקלים, סכום לא הגיוני. הביקור בחוף הים עם המשפחה עלה לי 120 שקלים וזה עוד בלי לקנות שום דבר לאכול ולשתות. לא יכול להיות שאני, תושבת עיר סמוכה, לא אוכל להגיע לחוף הים שהוא משאב טבע של כולם ולא רק של תושבי ראשון לציון".
שלי, תושבת רחובות, חוותה דבר דומה וגם היא מתרעמת, "לא יכול להיות שכל ביקור בחוף יעלה לי פי שניים יותר מלתושב העיר", היא אומרת. "אני לא אמורה לנסוע עכשיו לתל אביב או להרצליה, כי חוף הים שייך לכל תושבי ישראל. זו ממש חוצפה".
מהעירייה נמסר: "חוף ראשון לציון הוא מהקצרים בערי החוף, הדבר משקף את שטח החניה המוגבל לאורכו. העירייה מחוייבת קודם כל לתת שירות לתושביה, בהם תושבי שכונת נווה חוף הגרים בסמיכות לחוף עצמו. על כן דאגה העירייה בראש ובראשונה לנוחיות תושבי העיר, כפי שמצופה ממנה לעשות ודאגה למחירים מסובסדים לתושבים, בבתי העסק הפרטיים ובחניה. נציין עוד כי החברה לביטחון ואגף חופים ואגמים איתרו והכשירו בשבועות האחרונים שני מגרשי חנייה נוספים. במקביל מוצבים פקחים לאורך ציר הגישה לחוף כדי לסייע בהכוונת תנועה ומתן עדיפות לתושבי השכונה".