במיינט ירושלים דיווחו השבוע כי עשרות מוסדות חינוך בירושלים חזרו לפעול - בניגוד מוחלט להנחיות הסגר הכללי הכוללת השבתה של מערכת החינוך. רוב המוסדות שפעלו שייכים לזרם החסידי, ובכלל זה בתי ספר לבנות ותלמודי תורה לבנים. בחלק ממוסדות החינוך, ביקשו מההורים לנקוט בתרגיל הטעיה ודרשו שהתלמידות לא יגיעו עם התלבושת האחידה, אלא בבגדים רגילים. בנוסף, חלק מהילדות לא הלכו ללימודים עם תיקי בית הספר אלא עם שקיות ובהן הספרים והמחברות. חלקן אף גם הגיעו מוקדם מהרגיל או מאוחר מהרגיל, על מנת למנוע מראות של התגודדות בכניסה למוסדות החינוך שפעלו בניגוד לחוק. כך קרה במספר שכונות ובהן קרית בעלז, זכרון משה ומאה שערים.

2 צפייה בגלריה
בית יעקב והשבוע
בית יעקב והשבוע
בית יעקב
(צילום: יצחק טסלר)

במיינט רעננה מספרים כי תושבי תושבי העיר הופתעו לגלות על שמשת המכונית מכתב אזהרה בלבד במקום קנס על עבירות תנועה. עיריית רעננה הודיעה כי בתקופת הסגר יומרו הדוחות על עבירות תנועה באזהרה בלבד, כדי להקל על התושבים ולגלות רגישות בתקופה קשה זו. פקחי העירייה הצמידו לשמשת הרכב מסיכה ומכתב לנהג המעדכן כי הפעם העירייה מסתפקת באזהרה בלבד, ומדגישה כי הקורונה לעומת זאת לא מסתפקת באזהרה ויכולה לפגוע ולהרוג. יצוין כי הדוחות שכן ירשמו, יינתנו לעבירות תנועה חמורות ומסכנות חיים.

2 צפייה בגלריה
קנס ומסכה במקום דוח
קנס ומסכה במקום דוח
קנס ומסכה במקום דוח
(צילום: דוברות העירייה)


לא רק הצעירים רוצים עתיד. במיינט באר שבע דיווחו כי עשרות דיירי הדיור המוגן 'בית יונה' בבאר שבע הפגינו השבוע במחאה נגד התנהלות הממשלה במסגרת מחאת הדגלים השחורים. רובם בני 80 ומעלה, חרדים למצב במדינה ודואגים לעתיד ילדיהם ונכדיהם. מרדכי מורד, מדיירי הדיור המוגן, הביע את הדאגה האמיתית לעתיד המדינה: "המחאה שלנו נועדה ומפנית למנהיגים הפוליטיים שיתחילו להתעורר ללא שיקולים אישיים".


במיינט בת ים דיווחו כי תושבת האזור ניגשה לקחה חבילה מהדואר עבור בן זוגה ואבי ילדיה שהוא עובד זר. כששוטרים הגיעו לביתה היא נדהמה לדבריה לגלות שיש בפנים סמים, ושניהם נלקחו למעצר. החבילה הכילה כמות נכבדת של סם מסוג מתאמפטמין. מדובר בסם סינתטי וממריץ שהשימוש בו נעשה באמצעות הזרקה או עישון. בחקירתה טענה האישה כי בן זוגה אמר לה שמדובר בחבילה שמכילה "צינורות מסוימים לתעשייה או לבניה", כדבריה, וכי לא היה ידוע לה כי החבילה הכילה סמים. בן הזוג מצידו הרחיק את עצמו בחקירתו מכל קשר לחבילה, וטען וכי לא היה ידוע לו שהחבילה הכילה סמים. הוא הוסיף וציין כי לראיה החבילה הגיעה על שמה של זוגתו, והיא זו שאספה אותה מהדואר.
במיינט פתח תקוה סיפרו השבוע כי ועד בית ברחוב טבצ'ניק בנוה גן נרתם לעזרת בני זוג דלי אמצעים שביקשו להינשא. בסיוע מספר ספקים וראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, נערכה עבורם בהתנדבות מלאה חתונה כדת וכדין ובהתאם להנחיות משרד הבריאות בחצר הבניין. "ועד הבית שלנו פרסם הודעה לפיה ישנו זוג שמעוניין להתחתן ושאלו אם יש מישהו שיכול לסייע בתרומות או בדרך אחרת. לא היססתי לרגע", אומרת יוליה לוין, דיירת הבניין ובעלת עסק להפקה ועיצוב אירועים שנרתמה מיד למשימה. "אלה ימים שלא קלים ולא פשוטים עבור אף אחד. אני חושבת שהעם זקוק לערבות הדדית ונתינה. הבנתי שמדובר בזוג דל אמצעים ומי אני שאגיד 'לא' לזוג כזה? נפלה בידי הזכות לעצב את החופה ואת השולחנות וכמוני נרתמו עוד אנשים רבים. אם זה ועד הבית בראשות נורית חדד וכלל השכנים, אופיר יפת עוזר ההפקה, אורן זלמן התאורן, אופיר גז הצלמת, בחור בשם ויקטור מ'טוסו אירועים' שדאג למזון, וכולם כולל כולם שסייעו ונתנו יד. תודה גדולה מגיעה במיוחד לראש העירייה שנרתם ועזר לנו בקבלת האישורים ורתם עבור האירוע די ג'יי בשם תומר שעובד עם העירייה בדרך כלל".