במשך שנים רבות כתב מוטי שריד למגירה, וכמי שגדל ללא סבים, סבתות או דודים ודודות, היתה לו מטרה להיות הסבא הכי טוב לנכדיו.
1 צפייה בגלריה
"מסר חינוכי". שריד וספריו
"מסר חינוכי". שריד וספריו
"מסר חינוכי". שריד וספריו
(צילום פרטי)
קראו גם:
יש לו שישה ילדים ועשרה נכדים, שמגיעים לישון בביתו אחת לשבוע.
לרחובות הוא הגיע לפני שנים רבות בעקבות אשתו, לאחר שנים שבהן היה מורה למוזיקה וכורם ביישוב ליד ים המלח.
"אני מקריא את הסיפורים והטיוטות של ספריי לנכדים ומגלה דרכם מה עובד טוב יותר ומה פחות, מה מצחיק ומה מרגש, ומרבה לתקן, למחוק ולשנות", מספר שריד. לדבריו, כל הספרים עוברים עריכה לשונית ועריכה ספרותית, כמובן לאחר הביקורת של הנכדים והנכדות.
כאדם שאוהב סיפורת ומבין היטב את חשיבות הספרים עבור ילדי דור המסכים, הוא נוהג לבחון, לחקור ולהתעמק בחומר לפני כתיבת ספריו.
רוב ספריו יצאו לאור בהוצאת "אוריון", כולל סדרת ספרים העוסקים בניבים, ביטויים, אמרות ופתגמים, המנגישים אותם לילדים, תוך מתן פרשנות מעניינת ויוצאת דופן ‑ הרש"י של הילדים אם תרצו. "בין היתר, גיליתי למשל ביטוי כמו 'ליישר את ההדורים' – שאת משמעותו יודעים רבים, אבל מיהם 'ההדורים', ומדוע יש צורך ליישרם?".
הכל התחיל לפני 17 שנה, עם לידת נכדו הראשון. "הוא עורר בי השראה רבה. התחלתי להסתכל על העולם מנקודת ראותו של ילד", מספר שריד.
מתוך החוויות עם הנכדים, וגם זיכרונות מילדותם של ילדיו ומעט משלו, אבל בעיקר מתוך גישה של סב, מורה ומחנך, הוא כתב ספרים נוספים תחת המותג "הלוחש לנכדים".
הוא מודה כי לפני הכל הוא מחנך, ולכן חשוב לו להביא מסרים בעלי ערך מוסף.
ספר הדגל שלו, עד כה, הוא "שוני עורב חריג", שיצא לאור לפני כשנתיים ואף תורגם לאנגלית ומוצע למכירה ב"אמזון".
בספר זה מסופר על עורב שנולד עם כנף לבנה ושמוטה מעט, אך בניגוד ל"ברווזון המכוער", שאינו עושה דבר כדי לשפר את מצבו, העורב עם הכנף הלבנה מבין שנולד שונה וחריג, והוא בוחן איך מתייחסים אליו וכיצד הוא מתייחס לעצמו, וכך מצליח למנף את עצמו.
"לספר זה יש מסר חינוכי עוצמתי. הוא נולד בעקבות השיח הציבורי סביב ה'שיימינג' ברשתות החברתיות ובמסגרות הלימוד. בעזרת הספר לומדים הילדים, למשל, שגם מי שלכאורה אינם שותפים להצקות ולנידוי, אך עומדים בצד ואינם מוחים – גם הם שותפים למעשה. נושא חשוב אחר שאני מתכנן לטפל בו בהקדם הוא הנגישות, או יותר נכון חוסר הנגישות של נכים, ובמיוחד ילדים נכים במקומות ציבוריים, וכיצד קבוצת הילדים כולה יכולה לגרום לשינוי המצב".