בשבוע שעבר, בלילה שבין שישי לשבת, הוצפו אזורים רבים בנס ציונה. לוחמי האש הוזעקו למספר רב של אירועים וביניהם אירוע של הצלת קשישים מהצפה בדירתם. הצפות נרחבות היו ברחוב העצמאות וברחוב הציונות, כך גם בבית האבות בית פנחס. התושבים פונו בסירות הצלה מגומי ונגרם נזק גדול לבתים, למכוניות ולרחוב. יום לאחר מכן הוטחו טענות כלפי העירייה על הזנחה רבת שנים, והעירייה בשבוע האחרון פעלה רבות כדי למנוע נזקים דומים במערכות הגשם הקרובות.
2 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בנס ציונה
מזירת האירוע בנס ציונה
מזירת האירוע בנס ציונה
(צילום: כב"ה תחנה אזורית רחובות)
קראו עוד:
"התחלנו בחפירה מידית של אגני השהייה זמניים לקליטת מי הגשמים, בהם בנס/130 (שכונת פיקוד העורף), שיאפשר איגום של חלק מהמים שמגיעים מראשון לציון", מספרים בעירייה. כמו כן נפגש ראש עיריית נס ציונה עם ראשי העיריות בראשון לציון ובאר יעקב, וביקש גם מהם להקים אגני השייה זמניים, על מנת לצמצם את הגלישה של מי הגשמים לנס ציונה. "באר יעקב כבר מבצעים עבודות בשטח, ראשל"צ התחייבו לקדם את הביצוע בהקדם האפשרי", נמסר.
כמו כן מוסרת העירייה כי בוצעו פתיחה וניקיון כללי נוסף של כל הקולטנים בעיר, תיקון הסוללה שנפרצה באירוע הגשם האחרון ברחוב ירושלים, וכן נבנה קיר אטום עבור החניון התת קרקעי ברחוב הבנים. בנוסף, נוהל סופה יופעל החל מהבוקר (רביעי) ויתוגברו כוננים בשטח. עוד בתכנית של העירייה למניעת הצפות: חמ"ל מבצעי ייפתח ביד לבנים, יוקם מרכז פינוי וקליטה באצטדיון העירוני ותהיה הכוונה בנושאי מיצוי זכויות ותביעות על אובדן רכוש. כמו כן, בוצע גיזום עצים במיקוד על אזורים שבהם קיים חשש להצפות. בוצע גם פינוי גזם ושמירה מוקפדת על ניקיון הרחובות.
2 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בנס ציונה
מזירת האירוע בנס ציונה
מזירת האירוע בנס ציונה
(צילום: כב"ה תחנה אזורית רחובות)
"בכל שנה, וגם בשנה זו, פעלה העירייה לשיפור התשתיות והיערכות מוקפדת לחורף", מדווחים בעירייה בניסיון לדחות את הביקורת הקשה שהופנתה כלפיהם אחרי ההצפות. "כך נבנו השנה מובילי בטון ברח ויצמן, נפתחו קידוחי ניקוז ברח העצמאות, הורחבו תעלות עפר באזור האצטדיון העירוני וחוזקו סוללת עפר ברח ירושלים.
כמו כן, בוצעו עבודות ניקוי קולטנים ופתיחת תעלות. דו"ח בדיקה של כל המובלים שנערך ב- 19.11.20, הראה שכל המובלים היו נקיים ומוכנים. עם זאת, במקרה של גשם קיצוני בפרק זמן קצר, כפי שארע בסוף השבוע האחרון, בנוסף לכמויות המים הגדולות שזורמות לנס ציונה מהערים השכנות – מערכת הניקוז העירונית, מוכנה ככל שתהיה, לצערנו פשוט לא מסוגלת להכיל את כמויות המים ולמנוע הצפות באופן מוחלט".
לקראת מערכת הגשמים שתחל היום (רביעי), אלי ג'אן, מנהל המוקד העירוני באגף הביטחון והחירום בעיריית רחובות מוסר שהעירייה נערכה מבעוד מועד לקראת אירועי הגשם הקודמים וממשיכה להיערך לקראת אירועים בהמשך. בהנחיית מנכ"ל העירייה דורון מילברג ההכנות כללו חפירת תעלות בשטחים פתוחים שמיועדים להצפות ולזליגת בוצה לכביש ולתשתיות העירוניות. "ישנה היערכות מוגברת של כל כוחות החילוץ, הביטחון והשיטור של העיר, כולל תגבור המוקד העירוני ומעקב הדוק אחר מצלמות העיר והצבת מחסומים במקומות המועדים לפורענות. בנוסף, נעשתה בדיקה מקיפה בכל מוסדות החינוך בעיר", נמסר מטעם עיריית רחובות.
כל העדכונים - חדשות רחובות