נעה כפרי מנס ציונה היא הזוכה במקום השני לבני גילה במקצה תחרות חצי 'ישרא־מן'. כעת היא מתכוננת לתחרות האופניים הראשונה שלה, 'גראן פונדו ערבה'. המטרה שלה: לעודד יותר נשים לקחת חלק בפעילויות ספורטיביות ולעלות על אופניים.
1 צפייה בגלריה
"תצטרפו למסגרת". נעה כפרי
"תצטרפו למסגרת". נעה כפרי
"תצטרפו למסגרת". נעה כפרי
(צילום: תמיר בוגין)
כפרי היא לא בת 30 טיפוסית. לאחר השתתפות בתחרות חצי ישרא־מן שהתקיימה באילת, שבה שחתה 1.9 ק"מ, רכבה 90 ק"מ ורצה 21.1 ק"מ, שקדמו לה עשר שנות קבע בצבא, כפרי לא מפספסת אף רגע וכבר נמצאת בעיצומו של קורס מדריכי טריאתלון ומתאמנת לקראת תחרות ישרא־מן שתתקיים בקיץ. כאמור, בתחרות חצי ישרא־מן שבה השתתפה זה עתה בפעם הראשונה, סיימה במקום השני בקטגוריית הגיל שלה ובמקום עשירי מכלל הנשים.
מאז ומתמיד היתה כפרי ספורטאית, וכבר בגיל ארבע התחילה להשתתף בתחרויות ניווט. החל מכיתה ה' היא שיחקה כדוריד. כילדה שגדלה ברחובות היא ייצגה את העיר בכבוד והשתתפה בתחרויות בחו"ל במסגרת נבחרת ישראל בין הגילים 19-16.
לאחר הגיוס לצבא, לא יכלה להמשיך במסגרת הזו וחיפשה אלטרנטיבה ספורטיבית אחרת, אותה מצאה באימוני ריצה, אליהם הצטרפה כל משפחתה, וגם באימוני כושר קרבי.
את הרומן שלה עם תחרויות הטריאתלון היא החלה בגיל 24 כשליוותה את החבר דאז לתחרות. בסופה הוא הודיע לה שהוא רושם אותה לתחרות טריאתלון נשים, שהתקיימה חודש מאוחר יותר.
לדבריה, לא רואים הרבה נשים בתחום, "החל מהסיבה שיש פחות ספורטאיות מספורטאים, וביולוגית – הקמת משפחה. יוצא שנשים חושבות על זה קודם ומונעות מעצמן לבחור", היא אומרת.
כפרי מסבירה שהספורט החובבני, כמו למשל רכיבה על אופניים, הוא לא סטרילי ומצריך הרבה מיומנויות שמעלות חשש, אבל בד בבד היא אומרת: "טריאתלון זו סתם מילה ארוכה ומפחידה. תצטרפו למסגרת, לא חייבים לדעת יותר מדי וכל שבוע תלמדו עוד משהו קטן. זה יתווסף ובסוף תהיו ספורטאיות". בימים אלה מתכוננת כפרי למרוץ הגראן פונדו ערבה 2020 במסגרת קבוצת הטריאתלון Golden Tri, אליה הגיעה ממש לא מזמן. הקבוצה מספקת לה את נפח האימונים הרצוי לה לקראת תחרות הרכיבה שתתקיים במרץ.