תושבים בשכונת כפר גבירול ברחובות מתלוננים על כך ששטח המשמש למעבר ילדי השכונה בדרך אל אחד מבתי הספר, נחסם לאחרונה באופן חלקי על ידי כלי עבודה של חברת בנייה המקימה במקום שכונת מגורים חדשה.
כמה מתושבי השכונה פנו לאחרונה למוקד העירוני ודרשו לטפל בסיכון הבטיחותי המאיים לטענתם על מאות ילדים החולפים מדי יום בקרבת אתר הבנייה של חברת 'אביסרור ובניו', הממוקם במרכז השכונה וכולל מספר מגדלי מגורים.
1 צפייה בגלריה
אתר הבנייה בכפר גבירול
אתר הבנייה בכפר גבירול
אתר הבנייה בכפר גבירול
(צילום: שי אלבלינג)
לתלונות למוקד העירוני צורפו סרטונים שצילמו כמה הורים, המתעדים את ילדי השכונה עושים את דרכם לבית הספר כשמסביבם משאיות ומנופים, והכל בקרבת אתר הבנייה של אחד ממגדלי המגורים במתחם.
"זה דבר בלתי נתפס ולא מובן, וחבל שאף אחד לא עשה עד היום כלום", אומר מתן לוי, תושב השכונה, האוסר על ילדיו לחלוף באיזור המדובר. "זה שביל גישה של כל ילדי בית הספר, ובשבועות האחרונים אתר הבנייה התרחב והילדים הולכים בתוך אתר בנייה פעיל וזה הזוי לחלוטין".
לדברי אחת מתושבות השכונה, המתגוררת בקרבת מקום, באמצע השבוע שעבר, בעקבות שיחה שקיימה עם אנשי המוקד העירוני, הגיע למקום צוות פיקוח ולמיטב הבנתה ניתן דוח לנציגי חברת הבנייה, אולם לאחר מכן המשיכו העבודות כרגיל.
"במקום לתת דוח צריך לבדוק אם התקבלו אישורים להפעלת אתר הבנייה וכלי עבודה בשביל שבו עוברים הילדים שלנו, וזה משהו שאנחנו מצפים שהעירייה תטפל בו", אומרת התושבת. "נראה לנו ממש לא לעניין שאנחנו צריכים להתלונן בלי סוף ושבמקביל העבודות בשטח נמשכות כרגיל. ילדים קטנים שהולכים לבית ספר, כשחלק מהשביל שלהם חסום על ידי גדר של אתר בנייה ומעל הראש שלהם מנוף של משאית. זה לא משהו שיכול להתקיים".
מחברת אביסרור נמסר בתגובה: "החברה פועלת בהתאם לחוק בכפוף להוראות מחמירות של ממונה בטיחות תוך הקפדה יתרה על גידור האתר, סימון מעברים בטוחים וכו'. אנו נמצאים בעיצומה של בניית פרוייקט 431, שחלקו כבר אוכלס. לפני מספר ימים הגיעה משאבת בטון לאתר, היא המתינה דקות ספורות בלבד בכניסה ומיד הוכנסה פנימה להמשך ביצוע העבודות. החברה מקפידה על שמירה על כל אמצעי הבטיחות לטובת שמירה על שלומן של כל המשפחות המתגוררות בסמיכות לעבודות הבנייה".
פורסם לראשונה: 08:16, 16.02.20