לפני מספר שבועות קיבל אדם ששני הוריו קבורים בבית עלמין גורודסקי ברחובות הודעה מפתיעה מטעם חברה קדישא ברחובות. לפי ההודעה רכב שנסע שלא בזהירות פגע במצבה של הוריו.
1 צפייה בגלריה
המצבות שנפגעו. נדרש לשלם את הנזק מכיסו
המצבות שנפגעו. נדרש לשלם את הנזק מכיסו
המצבות שנפגעו. נדרש לשלם את הנזק מכיסו
(צילום מתוך כתב התביעה)
התובע, שנוהג לפקוד את קבר הוריו בקביעות ולטפח אותו כדי לכבד את זכרם, מיהר לבית העלמין כדי לראות מה הנזק, שם נדהם לגלות כי מדובר בנזק גדול, וכי למעשה המצבה של אביו נותרה שבורה לחלוטין. על פי כתב התביעה, הוא מיהר למשרדי חברה קדישא כדי לקבל מידע מדויק על הנזק ונענה כי ככל הנראה רכב שעבר במקום גרם לתאונה וכי המצבות נמצאות במצב הזה כבר ימים אחדים.
התובע ביקש לראות את צילומי מצלמות האבטחה ומידע אודות הקבלנים, אך בתגובה נאמר לו שאין מידע שכזה ושהמצלמות כלל לא עובדות. האיש דרש את תיקון המצבות אך נאמר לו בתגובה כי אין הדבר באחריות חברה קדישא ובלית ברירה הוא שילם מכיסו מעל 6,000 שקל על תיקון המצבות.
במקביל, הגיש האיש תביעה נגד חברה קדישא, ומרבית הפיצויים שהוא דורש הם על עוגמת הנפש שנגרמה לו ולמשפחתו בעקבות האירוע.
בתביעתו, בסך 60 אלף שקלים, טוען האיש כי לחברה קדישא כן יש אחריות, שכן אף כי לא מדובר בתחזוקה שוטפת, מדובר בנזק עצום שנגרם בשטח בית העלמין, אשר נמצא באחריותה של החברה. עוד הוא טוען שחברה קדישא לקחה על עצמה את תיקוני המצבות לאחר הסופה בחורף 2020 ולכן היה עליה לעשות זאת גם כעת.
כמו כן, הוא טוען שעל החברה קדישא על פי חוזר המנכ"ל הכללי לרכוש פוליסת ביטוח צד שלישי נגד אובדן או נזק שעלולים להיגרם במישרין או בעקיפין לגוף או לרכוש בשטח בית העלמין.
תגובת חברה קדישא רחובות תתפרסם כשתתקבל.