הערב (שלישי) נודע כי שניים מתלמידי כיתה ב' שנכנסו לבידוד בביה"ס נבון ברחובות קיבלו תשובה חיובית בבדיקות לגילוי נגיף הקורונה שנערכו בימים אלה.
1 צפייה בגלריה
בית ספר נבון
בית ספר נבון
בית ספר נבון
(צילום: מיינט רחובות)
התלמידים הם מתלמידי 3 הכיתות שנכנסו לבידוד מאז יום שישי.
כזכור, מאז יום שישי התעקשו בעיריית רחובות כי לתלמידים ולאנשי הצוות שנכנסו לבידוד ייערכו בדיקות לגילוי נגיף הקורונה. בעקבות ההתעקשות- בדיקות לצוות ולתלמידים נערכו השבוע.
העירייה עומדת בקשר צמוד מול משרד החינוך וכן מול גורמי משרד הבריאות , ולבקשתה יבוצעו בדיקות בהקדם האפשרי לבני המשפחה של שני התלמידים הנ״ל .
ראש העיר, רחמים מלול: "עיריית רחובות מנהלת את האירוע הזה מרגע הגילוי על המורה הראשונה שחלתה, ואני רוצה להרגיע את הורי בית הספר והשכונה כי אנו נעשה כל שלאל ידינו על מנת למנוע תחלואה נוספת. פעלנו והתעקשנו על ביצוע בדיקות לתלמידים , ומתברר שצדקנו בדבר הצורך בקיומן. סכנת התפרצות מרחפת מעל התלמידים בישראל אם הממשלה לא תנקוט באמצעי זהירות נוספים.
זהו רק בית ספר אחד מיני רבים בישראל אך ברור כי מסיכות ואלכוג'ל לא מנעו את התחלואה במקרה זה. אנו דורשים כי משרד החינוך ומשרד הבריאות ייקחו אחריות על הפעלה אחראית ובטוחה של מערכת החינוך בישראל, על ידי קביעת נוהל של ביצוע בדיקות סקר מדגמיות מפעם לפעם לאנשי צוות ולתלמידים כאחד, על מנת למנוע התפרצות . אני מאחל החלמה מהירה לתלמידים ולמורות"
זוהר בלום, ממלא מקום ראש העיר מחזיק תיק החינוך: "מאז גילוי המורה הראשונה שחלתה אנו מלווים באופן צמוד את הנהלת בית הספר והצוות ואת ההורים לתלמידים. אנו עומדים איתם בקשר רציף ומסייעים להם מול משרד הבריאות ומשרד החינוך. המקרה הזה מוכיח כי יש צורך בביצוע בדיקות לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, על מנת למנוע התפרצות.אנו מאחלים רפואה שלימה לתלמידים ולמורות״.