מקרה אלים התרחש בסניף קופת חולים שבקניון רחובות ביום חמישי האחרון, כך עולה מבקשה לצו הטרדה מאיימת שביקש צוות הקופה נגד מטופל.
1 צפייה בגלריה
(קניון רחובות | צילום אביגיל קדם)
האירוע התרחש עת הגיע המטופל לסניף קופת חולים כללית לצורך בדיקות דם. אחות בסניף סיפרה בבית המשפט כי המטופל עם מסכת פלסטיק על מצחו, כאשר היא מורמת כלפי מעלה. היא הסבירה שהדבר אינו תקין והציעה למטופל שבסניף שתינתן לו מסכה כדי שיוכל לבצע את בדיקת הדם.
האחות מספרת כי המטופל סירב ואמר שהוא חולה במחלת ריאות, התעצבן, קילל אותה ואמר לה: "את כל הזמן עושה לי בעיות", "לא מסכימה לקבל אותי בלי מסכה". בתגובה האחות הסבירה לו שאלה הן ההנחיות של משרד הבריאות.
האחות המשיכה בעדותה וסיפרה כי בשלב זה המטופל הכניס לחדר את הקלנועית שלו והניף יד אל עבר האחות ואמר לה שאם היא יוצאת מהחדר הוא "גומר לה על החיים", ואם היא תיגע לו בקלנועית הוא יתבע אותה. בשלב זה האחות לחצה על לחצן המצוקה. למקום הגיעו עוד עובדות והקב"ט, ומשטרה הוזמנה למקום. הקב"ט שהגיע גם כן לדיון לצורך חיזוק עדות האחות, סיפר שמדובר באדם המוכר למשטרה.
האחות סיפרה בדיון שהמטופל איים עליה שהוא יחזור למקום ויתקוף אותה, וכי הוא ישלח אנשים לתקוף אותה. רופאה נוספת שהגיעה לתת עדותה מספרת שלא מדובר בפעם הראשונה, וכי כל הצוות הפעם הסתגר בחדר וננעל בו כאשר המטופל מאיים עליהם. "הוא הלך אחריי למשרד, קילל ואיים והשפיל אותי ואמר את יכולה לדחוף את התעודות לתחת", אמרה האחות בעדות במעמד צד אחד.
עוד הוסיפה כי השוטרים שהגיעו למקום טענו כי הם מחויבים לתת למטופל שירות. "התנהגות כזו לא מקובלת", ציינה הרופאה.
בית המשפט קיבל את הבקשה להרחיק את המטופל מהמרפאה עד לדיון במעמד שני הצדדים בהמשך השבוע.