רק שבוע וחצי עבר מאז נפתחה קבוצת הפייסבוק של המיזם הארצי "חולקים בשפע מהגינה", וכבר נפתחה קבוצת וואטסאפ רחובותית עם למעלה מ־250 משתתפים שרוצים לחלוק מתוצרת גינתם.
1 צפייה בגלריה
"שכנות טובה". ספסל עם פרי
"שכנות טובה". ספסל עם פרי
"שכנות טובה". ספסל עם פרי
(צילום: מורן ברגר)
קראו גם:
"לפני שבוע, קרינה שחר, תושבת פתח תקוה, נסעה באיזור פרדס חנה ובמקרה ראתה שקיות עם תפוזים סיניים שעליהם נכתב: 'קחו שקית אחת ותשאירו לאחרים'", מספרת מורן ברגר, תושבת רחובות ופעילה חברתית מוכרת בתחום הסביבתי. "זה הקסים אותה והיא יצרה קשר עם יהונתן שגב, חבר קרוב שלה ושלי, שיחד אנו מנהלים קבוצת פייסבוק בשם 'מקימים גינות ירק יחד'".
עד מהרה הוקמה קבוצת פייסבוק על ידי ברגר ושגב, וכשראו את ההיענות הארצית הגבוהה, החליטו שתהיה קבוצת פייסבוק ארצית אחת, ותת־קבוצות וואטסאפ לכל עיר, שכונה ואיזור, על פי הביקוש.
"רחובות נותנת פייט. יש לנו כבר 260 חברים בקבוצה", מספרת ברגר על ההיענות המהירה של התושבים, ומסבירה שאנשים עם עצי פרי מוזמנים להצטרף, לקטוף מהעצים שבחצרם, להניח את הפרי על ספסל עם שלט ולחלוק אותו עם אחרים. מי שלא יכול לקטוף מוזמן לקרוא לחברי הקבוצה, שישמחו לבוא ולעשות זאת עבורו.
"יש הרבה בתים פרטים עם המון עצים בחצר, והם מפוצצים בפרי. הרעיון הוא לחלוק את השפע, לא לבוא ולקחת את כל הפירות מהעץ, אלא אנשים שנותנים כמה שהם מוכנים. יש איזשהו פתח לקהילתיות. השכנות הטובה והקהילתיות היא ה־דבר בעצם. חלוקת הפרי היא 'על הדרך', כי יש כל כך הרבה שפע", אומרת ברגר ומזמינה עוד רחובותים להצטרף למיזם ולחלוק עם שכניהם את פירותיהם.