עם החמרת ההוראות על התנועה על מנת למנוע ככל שניתן את התפשטות נגיף הקורונה – משפחות שלמות נותרות סגורות בבתיהן. באגף החינוך בעיריית רחובות מצאו פתרון אפשרי להפגת השעמום ולחיזוק הביחד המשפחתי: אתר חינמי לתושבי רחובות עם מאות רעיונות למשחקים יצירתיים ופשוטים מחוץ למסך. באתר משחקים לכל המשפחה, משחקים ילדים ומשחקים למבוגרים.
1 צפייה בגלריה
(גני ילדים. אילוסטרציה: shutterstock)
החל מהיום ובימים הקרובים כל התושבים יקבלו קישור לאתר PLAYLIST המציעה מאות רעיונות למשחקים יצירתיים ופשוטים, שאינם דורשים ציוד או היערכות מיוחדת, אלא רק – זמן פנוי .
ראש העירייה רחמים מלול: "אנו מזמינים אתכם התושבים להעביר את הזמן בבית תוך משחק וצחוק – ביחד, בשימוש בפעילות שרכשנו עבורכם".
זוהר בלום, ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, מסביר את היוזמה: " אני וצוות החינוך בעירייה חשבנו כיצד לסייע להורים לבלות עם ילדיהם בנעימים בתקופה הזו, ליצור יחד חוויות משפחתיות חיוביות יחד עם פעילות חינוכית ויצירתית . הפתרון של משחקים פשוטים ומהנים, ללא צורך בעזרים נוספים – מתאים לכולם".
השירות באתר PLAYLIST נרכש על ידי העירייה למשך החודש הקרוב, והשימוש בו לתושבים – חינם.
פלייליסט מציג את המשחקים במשפטים ספורים ובחלקם הגדול בליווי קליפ להמחשה. המשחקים מותאמים למגוון מצבים משפחתיים כגון ארוחה משפחתית, נסיעה, זמן איכות הורה-ילד, משחקים לחופשה ואפילו משחקים לחיזוק הזוגיות. האתר משמש גם ככלי חינוך חדשני. ההורים יכולים לסמן בלחיצת כפתור את התכונות שחשוב להם לחזק אצל ילדם, ופלייליסט יציג לילדים משחקים שאופיינו כמחזקים את התכונות שנבחרו.
האתר פותח על ידי 'האקדמיה למדעי ההפסקה', שבימים של שגרה מתמחה ביצירת תרבות של משחקים ללא מפסידים בבתי ספר להפסקות רגועות, מכילות וחברתיות.
אפרת צוקרמן, מנהלת האגף החינוך בעיריית רחובות: "המגמה שלנו היא שהילדים יחוו בבית בכל יום זמן משחקים חינוכיים ומועילים שיגרמו להם להרים עיניים מהמסכים עם תקשורת בין-אישית בריאה כמו פעם. חשוב לנו שכל ילד ירגיש בכל יום שרואים אותו, מקשיבים לו, ושהוא רואה אחרים ומקשיב להם, והכל בכיף במסגרת משחקים יצירתיים ופשוטים. משחק הוא דרך נוספת ללמידה ולרכישת מיומנויות חברתיות"
על מנת להתחיל לשחק יש להיכנס לכתובת הזו בטלפון חכם או במחשב נייח, להירשם ולהכניס את קוד הקופון "רחובות משחקת".