השבוע נפתח הדיון בתביעה שהגיש איש העסקים תושב רחובות, עמי פיינשטיין, נגד עיריית רחובות, בה הוא טוען כי העירייה גרמה לו להפסדים כספיים בשל שינוי הסדרי החניה בשטח הצמוד לשטח שבבעלותו בפארק הורוביץ, המשמש כמגרש חניה.
1 צפייה בגלריה
עמי פיינשטיין. העירייה תפצה?
עמי פיינשטיין. העירייה תפצה?
עמי פיינשטיין. העירייה תפצה?
( צילום: אבי מועלם)
קראו גם >>>
בתביעה טוען פיינשטיין כי הגיע לסיכום עם עיריית רחובות על הגדלה והכשרה של שטח החניה בפארק, בסמוך למכללת פרס.
על פי התביעה, הסיכום הושג לפני שפיינשטיין עזב את הארץ לאוסטרליה לכמה שנים, ולטענתו כשחזר גילה כי העירייה הכשירה 195 מקומות חניה לאורך רחוב גד פיינשטיין, זאת בניגוד לתב"ע ולסיכום עימו. מקומות חניה אלה למעשה מתחרים עם מגרש החניה שבבעלותו.
פיינשטיין, בעברו סגן ראש העירייה, הוא הבעלים של כמה שטחים באיזור פארק הורוביץ.
לפני כשנתיים וחצי חזר כאמור מאוסטרליה ובעקבות הגילוי על הכשרת 195 החניות, החל במאבק מתוקשר נגד העירייה שכלל צביעת המדרכות במקומות שונים בעיר באדום־לבן, טיסה עם מסוק מעל בניין העירייה ולבסוף גם את הרחקתו מהעיר על ידי המשטרה. בכתב התביעה שהגיש לבית משפט השלום ברמלה באמצעות באי כוחו, עו"ד יניב גבע ועו"ד שירי מלכי, טוען פיינשטיין כי הסיכום עם העירייה כלל את הפעלת החניון על קרקע שבבעלותו ליד מכללת פרס בשותפות עימה. על פי הסיכום, העירייה הסכימה לממן שומר בחניון ולגבות 15 שקלים כדמי חניה, כאשר מהרווח העירייה היתה אמורה לקבל חמישה שקלים ופיינשטיין את היתרה.
בתביעה טוען פיינשטיין, כי לאחר זמן קצר, העירייה הפסיקה את שיתוף הפעולה, ומאז הוא גובה עשרה שקלים עבור הכניסה לחניה, כדי להתחרות בסכום שגובה העירייה על יום חניה בכחול־לבן ברחוב גד פיינשטיין.
עוד לטענתו, הוא שילם היטל השבחה על הקרקע לפני שטס לאוסטרליה, וכשחזר מאוסטרליה גילה את דבר החניות שהוכשרו על ידי העירייה, ולאחר חישוב שערך, מדובר לטענתו בהפסדים של שני מיליון שקלים עבורו, בשל מעשי העירייה.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "לעיריית רחובות טענות טובות כנגד התביעה, והיא תפרט אותן בבית המשפט כמקובל".
כל העדכונים - חדשות רחובות