עובדת בכירה בחברת הייטק, תושבת איזור רחובות, הסובלת ממצב בריאותי קשה כתוצאה מהשמנת יתר, נאלצה להפסיק לעבוד לפני כשלוש שנים, אך בחברת הביטוח שלה, "מגדל", טוענים כי היא מסוגלת לעבוד בחצי משרה, ולכן הסכימו להעניק לה רק פיצוי חלקי.
2 צפייה בגלריה
מתניידת בכיסא גלגלים
מתניידת בכיסא גלגלים
מתניידת בכיסא גלגלים
(המחשה: שאטרסטוק)
מגדל דחתה לאחרונה באופן חלקי את תביעתה של מנהלת משרד בכירה (51) ששימשה לאורך 16 שנים כעוזרת מנכ"ל וכמנהלת תחום בסניף ישראלי של חברת הייטק בינלאומית.
בתביעתה של האישה, שהוגשה על ידי עורכי הדין דוד פייל ונדב ליטמן, נטען כי כתוצאה מהשמנת יתר חולנית, היא פיתחה שורה של מחלות ובהן יתר לחץ דם, אי־ספיקה ורידית, פיברומיאלגיה קשה, דום נשימה בשינה, שחיקת סחוס ועוד. בשל מצבה היא נוטלת שורה של משככי כאבים ובהם קנאביס רפואי.
עוד נטען, כי מצבה הבריאותי היקשה על תפקודה בשנים האחרונות והיא נאלצה לעבוד מביתה, אך לפני כשלוש שנים איבדה לחלוטין את כושר עבודתה. לאחרונה מצבה כה הידרדר, עד שהיא מתניידת באמצעות כיסא גלגלים חשמלי והיא אף איבדה חלקית שליטה על הסוגרים.
חרף כך, נטען בתביעה, החליטה חברת מגדל לדחות באופן חלקי את תביעתה של האישה, ולאשר לה גמלת אובדן כושר עבודה בשיעור של 50 אחוז בלבד, בטענה שבמצבה היא מסוגלת לעבוד בחצי משרה.

2 צפייה בגלריה
עו"ד דוד פייל
עו"ד דוד פייל
עו"ד דוד פייל
(צילום: פרטי)
לטענת עורכי דינה, מגדל דחתה את תביעתה של האישה ללא נימוק, ובניגוד לכל חוות הדעת הרפואיות והתעסוקתיות שניתנו בעניינה. "הדחייה לא נובעת מפגמים בתביעתה של האישה", טוען עו"ד פייל, "אלא ככל הנראה, כשיטת מצליח, הנובעת מן החשש במגדל מהעברת גמלה הגבוהה מ־10,000 שקלים בחודש לאישה עד לפרישתה – תשלומים שעשויים להצטבר למיליוני שקלים... המסמכים הרפואיים כה חמורים, שהנתבעת קבעה את אובדן הכושר החלקי למשך תקופה כה ארוכה על בסיס מסמכים רפואיים בלבד. אולם מסיבה שאינה ידועה לתובעת, במהלך כל תקופה זו היא לא נבדקה על ידי מומחה רפואי מטעם חברת מגדל ולו פעם אחת".
התביעה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. טרם הוגש כתב הגנה.
מ"מגדל" נמסר בתגובה: "הנושא נידון בבית המשפט והחברה הציגה את כל הטיעונים והאסמכתאות במסגרת ההליך".