חששם של הורים רבים מאזור רחובות התממש, תלמיד בתיכון 'ברנר' שעבד בפיראט האדום, התגלה במהלך הלילה בחולה קורונה ותלמידי שכבת ט' בבית הספר התיכון ברנר התבקשו שלא להגיע הבוקר ללימודים. מאוחר יותר התקבלה הוראה על ביטול הלימודים בכלל בית הספר.
"במהלך הלילה הודיע לנו משרד הבריאות כי אחד התלמידים בשכבת כיתות ט' בתיכון ברנר חולה בנגיף הקורונה. התלמיד בא במגע עם תושב אירוס שחזר מאיטליה בשבוע שעבר", נכתב בהודעה שנשלחה לכל תושבי המועצה האזורית ברנר הבוקר, בשעה 5:30.
1 צפייה בגלריה
בידוד מחשש לקורונה
בידוד מחשש לקורונה
בידוד מחשש לקורונה
(צילום המחשה: shutterstock)
"לפי הנחיות משרד הבריאות כל מי שבא במגע עם התלמיד נכנס לבידוד – צוות בית הספר פונה בשעה זו בצורה פרטנית לכל אחת ממשפחות התלמידים שעליהם להיכנס לבידוד ומעדכן אותן וזאת לפי הנחיית משרד הבריאות.
מאוחר יותר התקבלה הודעה על ביטול כלל הלימודים בבית הספר.
ממועצת ברנר נמסר: "בהתאם להנחיות חדשות של משרד הבריאות כל תלמידי תיכון מקיף ברנר יכנסו לבידוד עד לתאריך ה- 12/03 בשל הדבקות אחד התלמידים במחלת הקורונה. הלימודים בשאר מוסדות החינוך במועצות פועלים כסדרם. אנו מבקשים מכם להישמע להוראות משרד הבריאות, המופיעות באתר משרד הבריאות. לכל שאלה נוספת בנושא קורונה ניתן לפנות למוקד משרד הבריאות: *5400".
בתוך כך ההורים במועצה מודאגים, משום שרבים מילדי המועצה הקטנים הם אחים לילדי התיכון ובכך למעשה נחשפה ילדים מכל הגילאים לילדי שכבת ט' בבית הספר ברנר. "אני מודאגת, אם ילד בשכבת ט' חולה כולם יכולים להיות חולים, גם ילדי הגן חשופים כי יש להם אחים", אומרת א', אם לילד שבנה לומד עם אחיו של אחד מילדי שכבת ט' בברנר. "בעצם כולם פה חשופים, כל ילד משכבת ט' שהיה במגע עם ילד אחר היה יכול להדביק אותו, זה יכול להיות לנו בגנים בכל המועצה בעצם, ובבתי הספר היסודיים".
בעקבות כך, יצאה הודעה להורים באחד מבתי הספר היסודיים במועצה האזורית ברנר, ובה הובהר כי לאחר שיחה עם חדר מצב משרד החינוך, ועל פי ההנחיות, אחים לילדים בשכבה ט' אשר באו במגע עם הילד שחלה בקורונה, פטורים ברגע זה מבידוד. אי לכך הלימודים בשאר מוסדות הלימוד במועצה פועלים כסדרם.
ממשרד הבריאות עודכנה ההודעה הבאה:
חולה מספר 13 הינו נער מהיישוב אירוס, הלומד בבית ספר אזורי ברנר ועבד בחנות הפיראט האדום באור יהודה. החולה נמצא בבידוד ביתי החל מיום שבת ה-29/2.
להלן המקומות והתאריכים בהן נכח המחייבים את האנשים שהיו בקרבתו להכנס לבידוד:
1. חנות הפיראט האדום בימים 23-26/2 בשעות 16:30-21:00
2. ביה"ס איזורי ברנר בתאריכים 24-26/2 
3. איצטדיון בלומפילד שער 8 ביום ב' ה-24/2 בשעות 20:00-22:00.
כל תלמידי ביה"ס אזורי ברנר, כולל מורים, אנשי צוות וצוות ההסעות שהיו במגע עם הילד, מתבקשים להכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד הטלפוני.
בנוסף, כל מי שהיה באיצטדיון בלומפילד במשחק הכדורגל וישב בשער 8 מתבקש להכנס לבידוד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.
פורסם לראשונה: 07:04, 04.03.20