תופעה שמתרחשת כבר כמה שנים ברחובות ולא פסקה בימי הקורונה היא נסיעה פרועה של אופנוען ברחבי העיר, במיוחד בשעות הקטנות של הלילה ובשעות המנוחה בחגים ובשבתות. למרות שתושבים רבים מתלוננים על התופעה, לטענתם במשטרה המליצו להם לרשום את מספר הרכב, כיוון שאין מה לעשות עם תלונה על רכב שלא יודעים למי הוא שייך.
1 צפייה בגלריה
מי ילכוד את האופנוען המרעישן?
מי ילכוד את האופנוען המרעישן?
מי ילכוד את האופנוען המרעישן?
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
"אני כבר לא יודע מה לעשות", אומר מנחם, תושב רחוב עזרא שכבר התלונן בעבר על התופעה. "מצאתי את עצמי כמו מטומטם אורב לו ומחכה שיגיע בשעת לילה מאוחרת, כדי שאספיק לרשום את המספר שלו כשהוא עוצר בצומת, אבל דווקא אז הוא לא הגיע", הוא מספר.
"כשפנינו למשטרה אמרו לנו להשיג את המספר, אבל אנחנו לא מצליחים, ובכל שישי ושבת, בכל חג ובלילות, הוא נוסע בכל רחבי העיר ועושה רעש אימים עם האופנוע. מה, אין לו מודעות לכך שאנשים סובלים ממה שהוא עושה? או שהוא נהנה שאנשים סובלים מהרעש?".
מנחם אינו היחיד, ומכל רחבי העיר מגיעות לאחרונה תלונות על התופעה. "זה או כמה אופנועים עם אותה ההתנהגות או אותו אחד שפשוט נוסע בכל העיר ועושה את הרעש הזה, וזה כמעט כל לילה", אומרת גם מירב אגם, תושבת מזרח העיר.
"למה אנחנו צריכים להחליף את העבודה של השוטרים ולצאת לצוד את מספר הרכב שלו? למה בכל התקופה הזו אפילו פעם אחת לא ראיתי ניידת באזור של העוקף המזרחי בשעות הקטנות של הלילה, שהיתה מיד עוצרת אותו לבדיקה כי הוא נוסע מהר ומרעיש?".
מהמשטרה נמסר: "בתקופה האחרונה ביצעה תחנת רחובות אכיפה מוגברת ורחבת היקף כנגד תופעת כלי הרכב הדו גלגליים שנסעו בפראות ברחבי העיר תוך גרימת רעש חזק במיוחד. למספר רוכבים ניתנו דוחות תנועה והם אף הוזהרו בטרם נקיטת צעדים נוספים. התחנה תמשיך לאכוף את חוקי התנועה וגרימת רעש ביתר שאת ותנקוט ביד קשה כנגד משתמשי הדרך מפירי החוק. אנו מבקשים מהציבור לפנות באופן מידי למוקד המשטרה 100 או מוקד העירייה 106 על כל מפגע".