רק לפני כחודש נחנך הכביש החדש 423 בסמוך לשכונת סביוני נצר בנס ציונה, ולדברי התושבים כבר בתוך פרק הזמן הקצר הזה אירעו בו תאונות רבות.
1 צפייה בגלריה
אחת התאונות
אחת התאונות
אחת התאונות
(צילום באדיבות התושבים)
"בערך חודש מאז שהכביש נפתח, התרחשו בכיכר שהקימו ארבע תאונות, קשות מאוד", מספר תושב השכונה. "יש שילוט שמציין שיש בדרך כיכר ושטח בנוי, אבל מי שלא מכיר פשוט טס עם הרכב במהירות של 80 או 90 קמ"ש. בתאונות שהתרחשו אנשים פשוט טסו אל תוך הכיכר".
לדברי התושב, בתאונה האחרונה שהתרחשה עד כה, הנהג ניצל בנס מפגיעה קשה בהרבה, "אדם בן 70 טס עם הרכב שלו לתוך הכיכר, עלה על המדרכה ונתקע בגדר הברזל שיש שם, אם היה ממשיך עוד קצת היה נתקע בגדר שאחריה יש בור ניקוז בעומק של 12 מטרים ומי יודע מה היה יכול להיות הסוף".
קבוצות פייסבוק ברחבי השכונה ובנס ציונה גועשות בנוגע לכביש החדש שמטרתו העיקרית היא לנתב את התנועה באיזור ולסייע להגיע לכביש 431 במהירות גדולה יותר. "מאז שפתחו מגיעים לפה נהגים לעשות חראקות בלילות על הכביש החדש", טוען תושב נוסף. "אבל אם נניח את זה לשנייה בצד, הכיכר מסוכנת מאוד, אנשים דוהרים אליה במהירות ורק בנס עוד לא נפגע מישהו באופן קשה, כמה מכוניות כבר הלכו פה טוטאל לוס. אז יהיו מי שיגידו שחובת הזהירות היא על הנהגים וזה נכון, אבל אם יש ארבע תאונות על אותה כיכר חדשה בתוך חודש, כנראה שמשהו בתכנון של הכביש בעייתי".
מחברת נתיבי ישראל נמסר: "כביש 423 הוקם בסטנדרטים הגבוהים ביותר, בהתאם לתקנות המחמירות המקובלות בעולם המודרני. לצערנו היו מספר מקרים בהם נהגים עברו על החוק באופן בוטה - הן במהירות נסיעה מופרזת והן במעבר מסוכן בין נתיבי הכיכר. על מנת לשמור על בטיחות משתמשי הדרך הוחלט ע"י מהנדסי החברה ללסגור פתחי הניקוז בשטח המגודר, להציב שילוט אזהרה ולבדוק אפשרות להצבת מצלמות למטרות אכיפה - זאת על מנת שמשתמשי הדרך לא יסכנו את חייהם וחיי אחרים".