קרב משפטי ששווה הרבה כסף בין עורכי דין לעיריית רחובות. נציגי משרד עורכי הדין צומן, רוקח, לנקרי פרידלר ושות' הגישו השבוע תביעה נגד עיריית רחובות, לטענתם, מגיע להם תשלום של 7 מיליון שקלים עבור שירותים משפטיים שהעניקו לעירייה, אך החשבון עבורם טרם נפרע.
2 צפייה בגלריה
עיריית רחובות
עיריית רחובות
עיריית רחובות
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
בתביעה נטען כי עיריית רחובות שכרה את שירותי המשרד בהסכם התקשרות על בסיס הצלחה בתחום היטלי הפיתוח והשצ"פ (שטחים ציבוריים פתוחים). בחוזה הוסכם בין הצדדים כי העירייה תשלם למשרד עורכי הדין 13 אחוזים מתוספת ההכנסות שעבודת המשרד תניב לעירייה. אחד התיקים בהם עסק המשרד הוא תיק מכון ויצמן, שנוהל במשך שנים ארוכות בבית המשפט ובסיומו נפסק לאחרונה כי מכון ויצמן ישלם לעירייה סך של 100 מיליון שקלים עבור היטלי פיתוח, סלילת כביש ומדרכה, אגרת הנחת צנרת מים ועוד.
משרד עורכי הדין שטיפל בתיק זה טוען בתביעה כי משנת 2019 ועד 2020 בוצעו מטעמו מאות מדידות למבנים במכון ויצמן, הוזמנו צילומי אוויר, נותח באופן מעמיק המצב המשפטי של המכון, הוכנו דוחות ונערכו פגישות עם נציגי העירייה שאף יוצגה על ידי משרד עורכי הדין בכל ההליכים המשפטיים שהתקיימו לאורך השנים בבתי המשפט השונים. לפי התביעה, בחודש יוני האחרון, מיד אחרי מתן פסק הדין שהורה למכון ויצמן לשלם לעירייה, נקבעה פגישה בין נציגי העירייה ובין נציגי משרד עורכי הדין. בפגישה זו הודיעו נציגי העירייה כי זו לא תוכל לשלם את שכר הטרחה שנקבע בהסכם וכי היא מתכוונת להפר אותו בנימוק של חשש מפני ביקורת ציבורית ותקשורתית על גובה התשלום.
2 צפייה בגלריה
מכון ויצמן
מכון ויצמן
מכון ויצמן
(צילום: אבי מועלם)
במשרד עורכי הדין טוענים ששיעור האחוזים שנקבע בחוזה נמוך בהרבה מהמחיר המוצע בתחום, וכי אכן מדובר בכספי ציבור ובקופת הציבור, אולם אלה לא יצאו חסרים מפעולתה של חברת עורכי הדין, נהפוך הוא, העירייה יצאה נשכרת ממנה.
עוד עולה מהתביעה שעורכי הדין טוענים שלאורך השנים הגישו לעיריית רחובות בדיקות שערכו לעשרות נכסים אחרים שבתחומה, בהשקעה של אלפי שעות עבודה, בין היתר בבית חולים קפלן, והמשרד לא קיבל עבור התיקים הללו כל שכר טרחה כי העירייה החליטה לא לשלוח דרישות תשלום כפי שהיתה אמורה לשלוח על פי הבדיקה, וזאת בשל מגוון שיקולים.
מעיריית רחובות נמסר: "העניין יתברר בבית המשפט והעירייה תטען את טענותיה בהתאם".