1 צפייה בגלריה
גן המייסדים
גן המייסדים
גן המייסדים
(צילום: אביגיל קדם)
בכל שנה לקראת חג פורים עולות תלונות של תושבים מכל שכונות העיר בנושא נפצים שמפוצצים בני הנוער בגינות הציבוריות. אולם השנה התלונות הקדימו להגיע ובגן המייסדים החלו כבר השבוע לפוצץ חזיזים ונפצים.
"השבוע זה התחיל. בהתחלה רק פעם אחת, אבל אז זה התגבר מידי ערב. אנחנו שומעים את זה בכל פעם בנקודה אחרת, אבל תמיד סביב אותו אזור במרכז העיר, ליד גן המייסדים", מספר אולג, תושב האזור. לדבריו, בכל שנה הנושא חוזר על עצמו ומגיע לשיא ממש לפני ובמהלך חג פורים, כאשר שנה שעברה הייתה בסימן ירידת מגמה. "הייתה שנה שקטה יותר. זה היה פחות מורגש משנים קודמות והשנה זה מתחיל בטפטוף, אבל כבר עכשיו, אפילו עוד לפני טו' בשבט", הוא אומר.
בשנה שעברה, חודש לפני פורים, החלו להישמע ברחבי העיר פיצוצים וזיקוקים מפינות חשוכות בפארקים וגנים ציבוריים, בעיקר בשעות הלילה המאוחרות. תושבים רבים טענו שקשה להילחם בתופעה על ידי דיווח, שכן עד שמגיעות ניידות משטרה או שיטור עירוני, בני הנוער בורחים במהרה על אופניהם החשמליים.
"לפני שנה ושנתיים כנראה עשו משהו שגרם להם להפסיק או להפחית עם זה, שיעשו שוב. זה באמת מצב בלתי סביר, אנחנו מדברים על חזיזים שנשמעים כמו פיגוע, כלבים מפחדים מזה ואנשים נבהלים. יש גם הלומי קרב, שלא נדבר על זה שזה פשוט מסוכן לאותם בני נוער שעושים את זה".
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מגבירה את המאמצים לפני חג הפורים למניעת שיווק צעצועים מסוכנים, בדגש לנפצים, חזיזים וזיקוקים האסורים לשימוש בשל הסכנות הבטיחותיות שהם מהווים. אנו קוראים להורים לגלות ערנות מרבית בנושא, לפקח על הילדים ולהסביר להם על הסכנות הכרוכות בשימוש בהם".
פורסם לראשונה: 15:44, 21.01.20