מחזור ראשון של ה"אקסלרטור" העירוני לעסקים בינוניים וקטנים הסתיים לאחרונה ברחובות.
הפרויקט של העירייה, מינהלת עסקים ויזמות רחובות ומועדון החדשנות העירוני, העניק לעסקים בינוניים וקטנים בעיר כלים לעבודה בעולם הדיגיטלי ממומחים מהשורה הראשונה, על פני תקופה אינטנסיבית של שלושה חודשים. בחלקה השני של התוכנית, יקבלו העסקים מנטורינג מדירקטורים בכירים במשק הישראלי.
1 צפייה בגלריה
בוגרי הפיילוט. כלים חשובים בעידן דיגיטלי
בוגרי הפיילוט. כלים חשובים בעידן דיגיטלי
בוגרי הפיילוט. כלים חשובים בעידן דיגיטלי
(צילום: פרטי)
קראו גם:
ערן ויג, מנכ"ל ובעלים של "ויגרופ", חברה לניהול ואחזקת מבנים, מספר שלאחר שנים רבות בתחום ההייטק הוא עשה הסבה מקצועית והקים את החברה, ואחד האתגרים שעמדו בפניו היא השאלה כיצד להביא את תחום ההייטק ללואו־טק. דווקא בשנה מאתגרת כמו שנת הקורונה, מצא את עצמו שם את הדברים רגע בצד ומקבל כלים להתקדם. "כל הזמן חשבתי מה אפשר לעשות אחרת כדי לשפר את מצב ניהול הבניינים, ועליתי על רעיון של שיפור ביקורות הבטיחות בבניינים, תחום שלוקה בחסר, והבנתי גם שחסרים לי כלים וידע עדכניים על מה קורה היום בתחום היזמות והחדשנות".
כשחיפש היכן ללמוד את התחום, נתקל בפרסום של העירייה.
עם כל הניסיון של ויג, הוא מעיד שתמיד יש מה ללמוד. "העולם עף קדימה, לא רץ, וכל הזמן יוצאים כלים של עולם הרשתות החברתיות, של תפיסות הניהול בעולם המודרני, ובכלל רציתי לדעת מה הכלים והשיטות הכי חדשניים", הוא אומר. "בזכות הידע והמידע שצברתי במהלך התוכנית והפידבק שקיבלתי, בניתי תוכנית פעולה שכוללת פיילוט שאני הולך ליישם בכמה עשרות בניינים".
ליאת פלג, מבעלי מותג הבגדים "אסף פלג", מספרת שראתה בתוכנית דרך לממש את הפוטנציאל של תזמון הקורונה והמעבר לדיגיטל אצל עסקים רבים. "רצינו להתפתח מבחינה דיגיטלית, להגדיל את החשיפה ולבנות מערך נכון יותר", היא מספרת. "בנינו תוכנית ואנחנו מיישמים. יש לנו יועצת ארגונית שהתחילה איתנו את התהליך. אנחנו מגייסים עובדים ויש לנו פגישה לבניית אתר חדש. אנחנו עסוקים ביום־יום ובתפעול השוטף של העסק, והתוכנית נתנה לנו לעצור רגע ולהסתכל על העסק, לצאת מהקופסה ולחשוב על הדברים קצת אחרת".