פקיד היערות הארצי דחה השבוע את טענותיו של תושב רחובות, שערער בפניו על הכוונה לכרות 19 עצים בגן במסגרת שיפוצו.
1 צפייה בגלריה
גן הפלסטיק
גן הפלסטיק
גן הפלסטיק
(צילום פרטי)
קראו גם:
בקרוב גן הפלסטיק יעבור מתיחת פנים, שבמסגרתה גם הוצאו 19 רישיונות לכריתת עצים, חלקם עבור פינוי מקום לצורך סלילת מקומות חניה חדשים בשל מצוקת חניה קשה באיזור.
תושבים שגילו על רישיונות הכריתה באמצעות קבוצת הוואטסאפ של המאבק "רחובות של עצים", טוענים שאין צורך בכריתה, ואחד מהם הגיש ערר לפקיד היערות הארצי של משרד החקלאות.
על פי הערר שהוגש על ידי התושב, בוריס זובין, בגן הפלסטיק יש 63 עצים בוגרים, שעבור 19 מהם הוגשה בקשה לרישיון כריתה לפקיד היערות העירוני, והוא אישר אותה.
בערר נטען כי הוספת החניות על חשבון העצים היא מעשה ללא מחשבה תחילה, כי אין צורך בהוספת החניות כשיש בסמוך תחנת אוטובוס, וכי הוספת החניות תגרום לצפיפות רבה יותר באיזור.
בהודעה שמסר השבוע משרד החקלאות, דוחה פקיד היערות הארצי את הערר ומציין בהודעת הדחייה כי מרבית העצים שנועדו לכריתה הם עצי חושחש קטנים ובעלי תרומה מעטה ביותר לסביבה. עוד הוא מציין, כי ערכם הבריאותי נמוך ויהיה נכון להחליפם במסגרת עבודות הפיתוח.
עוד מציין פקיד היערות הארצי כי התוכנית בגן הפלסטיק נבדקה כמה פעמים וכי אגף יער ואילנות במשרד החקלאות שימר שלושה מהעצים שלגביהם הוגשה בקשה לכריתה, וכי יתר הרישיונות שהופקו אושרו לאור מצבם הפיזיולוגי של העצים.