ד"ר ליאת מורגן, רופאה וטרינרית וחוקרת רווחת בעלי חיים, הקימה את אתר יד 4 – המאגר הארצי לאימוץ בעלי חיים, עוד כשהייתה סטודנטית. לאחרונה כתבה ספר על אימוץ בעלי חיים שכל משפחה חייבת לקרוא לפני ההחלטה לאמץ כלב. לצורך מימון הספר פתחה מורגן בפרויקט הד סטארט שלאחר הפקת הספר הכנסותיו יהיו לטובת הפעלת האתר.
2 צפייה בגלריה
ליאת מורגן
ליאת מורגן
ליאת מורגן
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"הפרויקט ירוץ 45 ימים והגענו ליעד של 47% מתוך 20,000 שקלים", אומרת מורגן, תושבת מושב קדרון ובוגרת הפקולטה לחקלאות. "מטרת ההוצאה הראשונית היא הדפסת הספרים, אחרי כן הרעיון הוא שנמשיך למכור את הספרים כדי להמשיך ולממן את הפעילות של יד 4".
אתר יד 4 הוא למעשה מאגר של כלבים וחתולים נטושים מרוב ההסגרים העירוניים בארץ, בכל רגע נתון יש 80 עמותות שמפרסמות באתר בעלי חיים לאימוץ, ובכל חודש יש אל האתר 160 אלף כניסות. תפעול האתר נעשה על ידי מורגן ועל ידי מתנדבים, העלות היחידה היא של העסקת מתכנת וקידום האתר.
"אחרי הרבה שנות התנדבות בהסגר תל אביב ראיתי שאנשים מחפשים כלב ספציפי, ברגע שזה לא נגיש לו לחפש לפי פרמטרים אותו אדם הולך וקונה כלב", אומרת מורגן ומדגישה שלכל כלב ניתן למצוא מאמצים עם סבלנות והנגשה נכונה. "אצלנו יש מנוע חיפוש שמאפשר למצוא כלבים וחתולים בהסגרים ועמותות לפי פרמטרים, וראינו שלמעשה מספר האימוצים עולה".
את הספר כתבה מורגן בעצמה, כל מי שהשתתף בהפקת הספר עשה זאת בהתנדבות מלאה, למעט ההוצאות על הדפסת הספר והתשורות עבור פרויקט ההד סטארט. את הספר ניתן לרכוש כעת בעלות של 50 שקלים, לאחר הדפסתו ניתן יהיה לרכוש אותו באתר יד 4 ובכך לסייע למערך אימוצי הכלבים בישראל.

2 צפייה בגלריה
ליאת מורגן
ליאת מורגן
הספר שקורא לכם לאמץ
(צילום: פרטי)
לדבריה, הספר משנה פרספקטיבה להורים, שמבינים את האחריות הגדולה שיש באימוץ כלב או חתול למשפחה. "בדיוק כמו שלא היו נותנים לילד להתחלק במשכנתא, לא צריך לצפות ממנו שיתחלק בגידול הכלב, אם הוא עוזר זה בונוס, אבל הטיפול הוא עליהם", אומרת מורגן. "מעבר לכך הספר מדבר על מה שקורה לכלבים שננטשים ומסביר מה זה בכלל כלביה עירונית",
מטרה נוספת של הספר היא שאנשים שמאמצים כלבים יעשו זאת תוך הבנת ההתחייבות הגדולה, כמו גם שהאימוץ יתבצע מהסגרים ועמותות תוך צמצום רכישת כלבים.
הספר מתאים לגילאים 3-12, לתמיכה בפרויקט יש לחפש: "המסע של יואב לאמץ כלבלב". או ללחוץ כאן .
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות רחובות