חוזרים לשגרה תחת מגבלות משרד הבריאות: הברים והמסעדות ברחובות היו סגורים תקופה ארוכה והשבוע הם פתחו את שעריהם מחדש. ג'וני אללוף, הבעלים של בר 'הברזיה' ברחובות, סיפר בתחילת המשבר כי הוא מוטרד ומודאג מהבאות. השבוע כבר נשמע אופטימי.
2 צפייה בגלריה
ג'וני אללוף. 'הברזיה'
ג'וני אללוף. 'הברזיה'
ג'וני אללוף. 'הברזיה'
(צילום: אבי מועלם)
"השקעתי את הזמן בשיפוצים, עשיתי צבע ועוד הרבה דברים וזה הכול במינימום השקעה, עשיתי הכול בעצמי. זה גם העסיק אותי כי אחרת הייתי נשאר בבית ונכנס לווייב לא טוב", הוא מספר על התקופה שהעביר בבר הסגור, מנצל כל רגע כדי לשפר אותו לקראת הפתיחה המחודשת.
הברזיה הוא בר ותיק שכבר עשר שנים משמש בית שני לאוהבי הבירה והמוזיקה הטובה ברחובות. ג'וני מספר שלא דמיין שתעבור עליו תקופה כזו. "לא ציפיתי דבר כזה, עברנו מבצעים צבאיים וכל מיני דברים בעשר השנים האחרונות אבל לא היה כזה דבר, זה תקדימי", הוא מספר על החודשים האחרונים. הוא מספר שבקבוצת וואטסאפ של מסעדנים ברחובות בכל יום נשלחת הוראה חדשה, ולפעמים ההוראות גם סותרות את עצמן, אבל את בסיס הכללים כולם מכירים והפתיחה אמורה להיות חלקה".
איך שרדת את התקופה מבחינה כלכלית?
"אני יכול להגיד שאני יחסית מסודר, הספקים יצאו איתי בסדר וגם בעל הדירה, כולם הקפיאו את התשלומים, זה יצר לי בור כלכלי, אבל אני מחכה כרגע לראות מה אני יכול לקבל מבחינת מענק הסיוע של רשות המיסים וכשאקבל אהיה יותר חכם. אם הספקים ובעל הבית לא היו באים לקראתנו לא הייתי במצב טוב עכשיו. הערבות ההדדית היא זו שעשתה את ההבדל".

קפה עלמה

"שרדנו בזכות החסכונות"
שחר הרשקוביץ, אחד מהשותפים של 'קפה עלמה' ברחובות מספר שכמו כולם הם נעלו את הדלתות ב-15 למרץ. "ניסינו להבין מה זה אומר בדיוק ואיך מטפלים וגם דאגנו כמובן לכל העובדים שצריך להוציא אותם לחל"ת ולוודא שהם מקבלים את מה שצריך, עבדנו מול הספקים שיש לנו התחייבויות אליהם", הוא מסביר.
2 צפייה בגלריה
אור ברנר, 'עלמה'
אור ברנר, 'עלמה'
אור ברנר, 'עלמה'
(צילום: אבי מועלם)
תקופת הקורונה השפיעה כלכלית על המקום, כמו שהשפיעה על כל מקום אחר, הרשקוביץ מספר שברגע שתזרים המזומנים עצר בשל סגירת המקום הם החלו לחוש את הלחץ הכספי. "זה השפיע, שרדנו, אנחנו אנשים חיוביים ובחודש וחצי הזה למרות שהיינו תקועים ניסינו לעבוד מהבית ולהבין איך נערכים לסוג של פתיחה מחדש, בנינו תפריט משלוחים טייק אווי שמתבסס על התפריט הקיים, יצאנו עם זה פחות בשביל להרוויח אלא יותר כדי להחזיר את הנשמה לעסק והשפיות ללקוחות שהציפו בטלפונים והודעות ודאגו לנו", הוא מספר.
השבוע בית הקפה יפתח לראשונה את שעריו לאחר תקופה ארוכה. הרשקוביץ והשותף שלו אור ברנר שרדו הודות לחסכונות ששברו כדי לצלוח את התקופה ולשמור על בית הקפה, "אמרנו שאנחנו לא יכולים לוותר על זה בשביל הלקוחות ובשביל הדבר שאנחנו אוהבים לעשות - לארח. אנחנו מרגישים שהקהל נותן לנו רוח גבית להמשיך ומקווים שכשנפתח נחזור לשגרה ונצלח את המשבר הזה בצורה טובה".