אוהלי נגר וערן שחר מסייעים לבעלי עסקים מקומיים להיחלץ מהמכה שהקורונה הנחיתה עליהם לאחרונה. בעזרת חשיבה אחרת הם מוצאים פתרונות לסחורה התקועה ומונעים מעסקים לקרוס.
2 צפייה בגלריה
ערן שחר
ערן שחר
ערן שחר
(צילום: רועי חסון)
וירוס הקורונה פוגע לא רק באזרחים הסינים אלא משפיע על התנהלות כל העולם ולא רק מבחינה רפואית. התפשטות המגיפה פוגעת בצרכנים וכן בבעלי עסקים בעולם ובארץ. כשהזמנות מחו"ל לא מגיעות ואין עם מי לדבר בצד השני, כשהתקשורת עם ספקים אובדת ואין מאיפה לייבא מוצרים וכששיתופי הפעולה הבינלאומיים הואטו או נעצרו לגמרי, דווקא ישנם חברות עצמאיות שמצאו איך לשרוד למרות הכל ולסייע ללקוחות שלהם להתרומם ולהמשיך הלאה.
אוהלי נגר וערן שחר מנס ציונה בעלי חברת הפרסום, השיווק והפיתוח העסקי 'ת'כלס דיגיטל' הממוקמת בפארק המדע ברחובות, עובדים כבר 9 שנים ונתקלו בלא מעט משברים, אך לא בסדר גודל הזה. עם זאת, הם לא נבהלו והחלו לגבש תוכנית שיווקית ועסקית לכל אחד מהלקוחות שלהם – גם אלה המייצרים בארץ ולא נפגעו מהמשבר – איך לייעל את העסק לטובתם, וגם אלה שכן עובדים עם סין ולחוצים ממה שיקרה הלאה.
"הרבה מבעלי העסקים שאנו נפגשים איתם לחוצים כי הם לא יודעים מה יביא יום". אומר ערן שחר מבעלי החברה. "חלקם הגדול מזמין סחורות מסין וצריך להתמודד עם עיכובים, חוסרים וגם חוסר מענה מוחלט מצד הספק. פה נכנס היתרון של ייצור כחול לבן".
"ייצור כחול לבן לא תלוי בסחורה הסינית ולא יאכזב", מוסיף אוהלי נגר. "הייבוא מסין התחיל והתגבר בעיקר כי הצרכן הישראלי רוצה לקנות בזול ולחסוך, לשלם מחירים נמוכים גם אם מדובר בהתפשרות על איכות הסחורה. אבל לייצור ישראלי יש יתרון – זה אומר שיש לך אחריות, יש לך למי לפנות. המחיר אולי גבוה יותר יחסית לייצור הסיני אבל האיכות בהתאם".
2 צפייה בגלריה
אוהלי נגר
אוהלי נגר
אוהלי נגר
(צילום: עצמי)
דוגמא ללקוח כזה הוא גד.ש. מקלחונים שנמצא בליווי עסקי ושיווקי אצל חברת ת'כלס דיגיטל', שחששו להעביר את הייצור כולו לישראל מהפחד שלא יעמדו בתחרות. דווקא עכשיו המהלך מתברר כנכון וצלח ובגדול. התאמת שיטת המכירה לשוק הישראלי, שיווק בהתאם, ואחריות גם כאשר הספקים בסין לא זמינים, כל אלה מאפשרים ללקוח למכור אפילו יותר ממה שמכר קודם, להציע פתרון ללקוחות הקיימים ולגייס לקוחות חדשים שלא ימהרו לעזוב גם לאחר שבהלת הקורונה תעבור ותישכח. "יש לנו בארץ חומרים איכותיים ועמידים", מסביר שחר. "המצב הנוכחי אמנם לא אידיאלי לאף אחד אבל הוא בהחלט משמש מנוף לעסקים ישראלים 100% כחול לבן שלא תלויים במצב של השוק הסיני".
לקוח אחר, 'גלקסיה צעצועים' בבעלות מתן גורן שמממוקמת בבילו סנטר דווקא מאוד נפגע מהמצב בסין. סחורות שלא הגיעו וספקים שנעלמו. "בעקבות הווירוס הקטלני סחורות רבות של צעצועים, וגם תחפושות לקראת חג הפורים, פשוט לא הגיעו וכנראה לא יגיעו בקרוב. לקוח כזה חייב אסטרטגיה עסקית נכונה, כך שתמיד יהיה מוכן למקרים קיצוניים". מסביר נגר. "גם אם לא יודעים מראש מה צפוי, כדאי שתהיה אפשרות לשוק או ערוץ שיווקי חלופי".
"הפעולה הראשונה הייתה לפנות לחנויות צעצועים אחרות מהאזור ולבדוק מי מהן מוצעת למכירה או לקראת סגירה ולרכוש את הסחורה שלהם במחירים נמוכים", מפרט שחר את התוכנית שבנו עבור אותו לקוח. "במקביל הכנו רשימה של ספקים ישראלים פוטנציאליים להזמנה מיידית לפי החוסרים הקיימים במלאי. הצלחנו לסדר את הכמויות של הסחורה ולהזמין אותן בהתאם לסטטיסטיקות המכירה הקודמות של הלקוח ובפריסת תשלומים המתאימה לשני הצדדים". בנוסף בצד הדיגיטלי הגדילו והרחיבו את הפרסום, שמו דגש על איכות ועל ייצור בארץ והגיעו ללקוחות חדשים בכדי להגדיל את המכירות.
"אמנם מדובר במגיפה בסדר גודל עולמי שעוד לא ידועים הממדים האמיתיים שלה ואיך היא עוד תשפיע על המכירות והצרכנות בישראל ובעולם, אבל אולי יצא מהסיפור משהו טוב וצרכנים יחזרו לרכוש סחורה ישראלית כחול לבן שמיוצרת בארץ באיכות גבוהה ויסייעו להרים את השוק הישראלי ולהפסיק את התלות שלו בשווקים זרים כמו השוק הסיני".