פרויקט 'אמאבא ממלאים ילקוט' יוצא לדרך גם השנה למרות חששות רבים, ובעיקר בעקבות המצוקה הגדולה של משפחות רבות לקראת תחילת שנת הלימודים הבאה.
1 צפייה בגלריה
ליאת גולדשטיין
ליאת גולדשטיין
ליאת גולדשטיין
(צילום: פרטי)
"כל הפרויקט מבוסס על אנשים פרטיים בעיקר שעושים את ההתנדבות מכל הלב וכדי לעזור, יש מתנדבים מכל הארץ שמהווים נקודות איסוף", מספרת ליאת גולדשטיין, יוזמת פרויקט אמאבא ממלאים תיקים שמציין השנה עשור לפעילותו. בשנה שעברה חולקו לקראת פתיחת שנת הלימודים 3,500 תיקים וגם ציוד בית ספר כמו מחברות, עפרונות, מחקים ועוד.
"אני די מודאגת מהקורונה, אני משתדלת לא לצאת ולא לתת לילדים לצאת, וחשבתי רגע, אני לא רוצה שיבואו אנשים ולפתוח את הדלת ולתת ילקוטים ואם אני כל כך מודאגת אז לא ידעתי אם זה יהיה הוגן גם כלפי אחרים, והייתה התלבטות", מוסיפה גולדשטיין.
"אבל ככל שאני רואה את המצב ושאנשים זקוקים לדברים בסיסיים כמו מזון, אני מבינה שהשנה זה יותר חשוב משנה אחרת, לא בטוח שיפתחו את השנה, והילקוטים מהשנה הקודמת לא השתמשו בהם, אבל למרות כל זה יש משמעות לכך ששנה חדשה התחילה ויש ילקוט חדש, החלטתי לעשות את זה בכל זאת, קצת שונה".
(אמאבא ממלאים ילקוט)
ראשית דיברה גולדשטיין עם האנשים שמהווים נקודות איסוף בכל רחבי הארץ. "דיברתי איתם בעצמי ווידאתי שאין להם שום בעיה והכול בסדר, בכל שנה אני מבקשת שיביאו ילקוטים מכובסים, אבל השנה זו חובה, אם יביאו ילקוט שהוא לא מכובס ועטוף בשקית לא נוכל לקבל אותו. אנחנו מקבלים בכל שנה מאות ילקוטים שצריך לכבס, זה לפתוח רוכסנים, להפוך ולנער מכריכים ופירורים וקלפים שהילד שכח בתוך הילקוט, ואנחנו רוצים לחסוך את השלב של ההתעסקות עם כל ילקוט וילקוט, תכלס זה תמיד צריך להיות ככה, השנה זה אפילו חשוב מהרגיל".
והביקוש לציוד ותיקים, הוא עלה השנה בעקבות המצב?
"כבר כמה שבועות מקבלת פניות, של אנשים שרוצים לתרום וגם אנשים שמכירים וזקוקים לעזרה, ויש הרבה גם מהצד הנותן לשמחתי, ואני מקווה שיהיה לנו אפשרות לתת לכל מי שבאמת צריך. ועוד שינוי שהשנה אנחנו גם אוספים מצרכי מזון, גם לזה יש צורך וגם מזה מכינים כל מיני סלי מזון, יש המון אנשים שזקוקים לזה".