בתום לילה מתוח באזור רחובות, בו נשמעו היטב הדי פיצוצים מרחוק, ילדי העיר והסביבה יישארו היום בביתם. אמש (שני) בשעה 22:35 הוציאה עיריית רחובות הודעה כי לאחר הערכת מצב בלשכת ראש העיר עם מפקד נפת שפלה בפיקוד העורך הוחלט כי לא יתקיימו לימודים כלל ברחובות, לרבות חינוך מיוחד מעונות וצהרונים.
1 צפייה בגלריה
(כיפת ברזל | צילום: שאול גולן)
כמו כן, ראש העיר רחמים מלול הנחה לפתוח את המקלטים, זאת למרות שרחובות אינה נמצאת בתוך טווח ה-40 ק"מ מהרצועה, אלא מעט מחוצה לו.
קראו גם:
"לאחר התייעצות עם פיקוד העורף וגורמי הביטחון אנחנו מעדיפים לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לביטחונם של תלמידינו ותלמידותינו", אמר בתום הערכת המצב ראש העיר רחמים מלול, להחלטה היו שותפות הרשויות באזור: ראשון לציון, חולון, בת ים, נס ציונה ובאר יעקב.
עוד קודם לכן בערב הודיעה המועצה האזורית ברנר כי לא יתקיימו לימודים מכל סוג או פעילויות ספורט בשטח המועצה היום (ג'), וזאת לאור העובדה שרוב יישובי המועצה נמצאים בתוך טווח ה-40 ק"מ מהרצועה. הלימודים בקריית עקרון וגדרה בוטלו עוד קודם לכן בשעות הערב המוקדמות.
לאורך כל שעות הלילה נשמעו הדי פיצוצים של יציאות כיפת ברזל ומטוסים נשמעו היטב מעל העיר. "בלילה לא הייתה נפש חיה ברחוב", מספרת כרמית, תושבת העיר. "היה שקט מקפיא ועדיף שביטלו את הלימודים, אנחנו מתורגלים ללמידה מרחוק ועדיף שהילדים וההורים יהיו במקום מוגן".
השירות הפסיכולוגי החינוכי העירוני העמיד קו תמיכה להורים: 08-9392850/1, ומספק עצות להורים לתיווך המצב לילדים ולהתמודדות עמו:
זכרו, שבמצבים משבריים ישנם תגובות מגוונות לילדים בכדי לעבד להסתגל ולהתנודד עם המצב.
חשוב מצד אחד לא להסתיר מהילדים מידע ומצד שני לא להציפם - הגבילו את הצפייה במהדורות החדשות, אמרו תמיד את האמת, אך תוך התאמה של המידע לרמת גילם והבנתם של הילדים ובשילוב מסרים מעודדים ומרגיעים.
חשוב שתהיו מודעים גם לתגובותיכם שלכם למצב, שכן ילדים תופסים את העולם דרך עיני המבוגרים.
שמרו על שגרה וסדר יום מובנה לצורך הגברת תחושת הביטחון. תוכלו גם לתת לילדים תפקידים שיעזרו להם להיות בפעולה ואפשר גם לנצל את הזמן לפעילות משפחתית חווייתית ומגבשת.
שמרו על נוכחות קרובה לילדים. מגע וחיבוק מסייעים להפחתת המתח.
עודדו שמירה על קשר עם חברים ובני משפחה אהובים.
היו קשובים לסימני מצוקה של הילדים. במידה ואלה מופיעים, ניתן לפנות להתייעצות עם צוות השרות הפסיכולוגי העירוני.
במהלך הירי מעזה שוגרו עד כה עשרות רבות של רקטות מהרצועה. שני מבנים באשקלון ניזוקו, ושישה נפצעו: אב נפצע בינוני-קשה, אם נפצעה בינוני, מצב שני הילדים קל. תקיפות צה"ל ברצועה נמשכו לאורך הלילה, מנהרות התקפיות נפגעו ומחבלים שהיו בהן נהרגו. למבצע הוענק השם "שומר החומות".
לעדכונים - חדשות רחובות