אחרי שנדבקה בקורונה מאישה שמגיעה לסייע לה, ביקשה מרים ליפשיץ (88) להישאר בדירתה בדיור המוגן נווה עמית ברחובות. "אמא ממש ביקשה, 'תנו לי להישאר, אני גם ככה לא יוצאת מהחדר ומביאים לי לפה אוכל'", מספר השבוע בנה בועז ליפשיץ, "יש לה מודד לחץ דם ומכשיר סטורציה, כל מה שהיא רצתה זה רק להישאר בדירה שלה".
1 צפייה בגלריה
בועז ליפשיץ
בועז ליפשיץ
בועז ליפשיץ
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
למרות שמרים היא אישה עצמאית שמתנהלת לבדה באמצעות הליכון, היא הופנתה למחלקה הסיעודית נאות המושבה בנס ציונה. "התחננו שתישאר בדירה שלה, היא גם ככה לבד שם כל החודשים האחרונים, היא מלאת אנרגיה, והיו לה תסמינים קלים בלבד, אבל הזמינו אמבולנס שבא ולקח אותה עוד באותו היום לנאות המושבה", מספר הבן. "למרות שראו שיש לה הליכון ושהיא לא מתאימה למחלקה סיעודית היא הוכנסה לשם ובאותו יום נפלה כי רצו שתתנייד בכיסא גלגלים ולא עם הליכון".
ליפשיץ מספר ששני עובדי המחלקה הרימו את אמו בחזרה למיטה. רק יומיים מאוחר יותר, כשאמו נאנקת מכאבים, היא הופנתה לבית חולים שיבא תל השומר, שם אובחן כי היא סובלת משברים מורכבים באגן. "ידעו שהיא לא מתאימה למחלקה ובכל זאת שלחו אותה לשם", מתרעם הבן. "הכי מגוחך, אחרי יומיים שהיא כבר לא נמצאת בנאות המושבה מתקשרת נציגה מהמקום לספר שאמא שלנו מרגישה בסדר, שהמדדים שלה טובים. אז אמרתי לה שהיא כבר יומיים לא שם".
את תלונותיו שטח לישפיץ בפני הנהלת נווה עמית, וגם במכתבים לקופת החולים, "למרבה המזל לא חלה הידרדרות מבחינת הקורונה, אבל היא עם אגן מרוסק. גמרו את החיים שלה. אני מדבר איתה בסקייפ ואני קרוע, נגמרו לי הדמעות, אמא שלי היא כל עולמי. מבחינתה זה אבוד, אני רוצה להציל את אנשי הגיל השלישי, שהמדינה תבין שצריך להציל אותם, המקרה של אמא שלנו מייצג תופעה הרבה יותר רחבה".
הבן: "אמא ממש ביקשה, 'תנו לי להישאר, אני גם ככה לא יוצאת מהחדר ומביאים לי לפה אוכל', כל מה שהיא רצתה זה רק להישאר בדירה שלה"
מנאות המושבה נמסר בתגובה: "החולה התקבלה לאשפוז במחלקת הקורונה לפי הנחיית מגן אבות. החולה ציינה שהיא מתניידת עצמאית עם הליכון וביקשה לנוע בכוחות עצמה, כיבדנו את בקשתה ואחות התלוותה אליה לחדר. מאוחר יותר, החולה, על דעת עצמה ומבלי לבקש עזרה, ניסתה לצאת לבדה מן המיטה והחליקה ונפלה. החולה נבדקה מספר פעמים, על ידי הצוות הרפואי ועל ידי פיזיותרפיסטית, והשיבה בחלק מן הפעמים כי אין לה כל כאב והיא נשארה תחת מעקב רפואי. כאשר דיווחה על כאב נבדקה שוב על ידי רופא ואושפזה בתיאום עם המשפחה. נציין כי מתחילת המגיפה אושפזו בגולדנקייר כ־2,000 חולי קורונה שקיבלו טיפול מיטבי, מקצועי ומסור. רובם החלימו וחזרו למסגרתם".
מנווה עמית נמסר בתגובה: "לפי הנחיית משרד הבריאות, הועברה הדיירת שהינה במצב רפואי מורכב, מנווה עמית למחלקת קורונה בנאות המושבה. ההעברה נעשתה בתאום מלא עם המשפחה. מבלי להיכנס למצב רפואי ספציפי מפאת סודיות רפואית, ככלל לאור רגישות מצבם של דיירים קשישים, אין אפשרות להשאיר דייר שחלה בקורונה במחלקה שלא מיועדת לכך, מחשש להדבקת דיירים אחרים, בעיקר כאשר מצבו מצריך טיפול רפואי מתאים והשגחה רפואית הדוקה. יש לציין כי בכל תקופת מגפת הקורונה ועד היום, לא חלה אף דייר בדיור המוגן בנווה עמית, הודות לאופן בו שמר המוסד והצוות על הכללים מתוך דאגה לדיירים. יצוין כי צוות נווה עמית, העובדת הסוציאליות, אחות המרפאה, הרופאה וכן מנהלת המוסד, היו בקשר עם משפחת הדיירת מדי יום, מתוך אחריות ודאגה לשלומה".