השנה החדשה נפתחת עם עומסים כבדים בחלק מבתי החולים: בבית החולים קפלן ברחובות קיימת תפוסה של 98% במחלקות הקורונה וביתר המחלקות נרשמה תפוסה של 60%. 79 אנשי צוות מבית החולים שוהים נכון להיום (שלישי) בבידוד.
2 צפייה בגלריה
מתמודדים עם העומס
מתמודדים עם העומס
מתמודדים עם העומס
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו עוד:
עומסים כבדים במחלקות הקורונה נרשמו גם בבתי החולים הדסה, שערי צדק, קפלן שיבא, לניאדו, הסקוטי, הדסה ואסף הרופא, שמתמודדים עם תפוסה מלאה והרבה מעבר לה.
על רקע העומס הגובר בבתי החולים הנחה אתמול (שני) מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, את מנהלי בתי החולים להיערך לצמצום נרחב של הפעילות השוטפת והניתוחים הלא דחופים: "אני מבקשכם, ללא יוצא מן הכלל, להתייחס למצב זה כמצב חירום של מערכת הבריאות".
2 צפייה בגלריה
(בית חולים קפלן | צילום: עידו ארז)
בין הניתוחים המרכזיים שצפויים להידחות בבתי חולים רבים בארץ: ניתוחי קטרקט, ניתוחים אורתופדיים (כולל החלפת ברך וניתוחי עמוד שדרה), ניתוחי בקע, ניתוחים להסרת כיס מרה, ניתוחי כפתורים והסרת שקדים לילדים, ואם לא תהיה ברירה גם ניתוחים להסרת גידולים סרטניים.
מבית החולים קפלן נמסר:
המרכז הרפואי קפלן מתמודד עם המאבק במגיפת הקורונה למעלה מחצי שנה. בימים האחרונים, אנו עדים לעליה משמעותית בעומס התחלואה ובכמות המטופלים חולי הקורונה המגיעים לפתחו של בית החולים, כאשר אנחנו עומדים בימים אלו על כ-95% תפוסה, ונערכים לפתיחת מיטות נוספות לטובת הטיפול בחולי קורונה. העומס משפיע לא רק על הטיפול בחולי קורונה אלא בכלל המחלקות בבית החולים, וככל שנצטרך להגדיל את מחלקת הקורונה הקיימת ולפתוח מחלקות נוספות, כך העומס על המחלקות האחרות ילך ויעלה.
בנוסף, אנו נערכים לצמצם פעילות אלקטיבית בהתאם להתפתחויות. ד"ר איתן לבון, סגן מנהלת המרכז הרפואי קפלן מספר: "הצוותים עושים לילות כימים בטיפול מסור בחולים בתנאים לא פשוטים ובשעות ארוכות, ממוגנים בציוד המקשה על הפעולה הרפואית הפשוטה ביותר.
מעבר לכך, הצוותים הרפואיים במחלקת הקורונה נחשפים לרגעים הקשים ביותר בטיפול במחלה, הן מול החולים והן מול המשפחות אשר מנועות להגיע למחלקה. הפעילות האינטנסיבית, הפיזית והרגשית, יוצרת שחיקה גדולה בקרב הצוותים. אנחנו מלאי הערכה והוקרה לצוותים ומבקשים להודות להם על המסירות הגדולה".
כל העדכונים - חדשות רחובות