רבים מבעלי המסעדות שנפגעו רובם ככולם בתקופת הקורונה עברו לעבוד גם במשלוחים, בניסיון להחזיק את הראש מעל המים. מקרה גניבה שאירע לאחרונה בשווארמה-פלאפל ברחובות, הביא את הבעלים, יניב מימי, להבין שיש מי שנמצא במצוקה גדולה אף יותר.
1 צפייה בגלריה
"כאב לי הלב". יניב מימי בעסק
"כאב לי הלב". יניב מימי בעסק
"כאב לי הלב". יניב מימי בעסק
(צילום: פרטי)
"אנחנו תולים את המשלוחים שלנו כשהם מוכנים בכניסה, השליח לוקח אותם ונוסע", מסביר מימי, הבעלים של שווארמת "השמן" מול הקניון. "תליתי כמה שקיות ואחת מהן הייתה שקית שיש בה רק מפיות של העסק. פתאום הגיע בן אדם, לקח שקית והתחיל לרוץ. הוא חשב שיש בה אוכל, אבל זו הייתה השקית עם המפיות", הוא מספר. "כאב לי הלב. לאנשים אין אוכל, כולנו באותו מצב, אבל יש אנשים שממש אין להם מה לאכול. הוא גנב ממני, אבל אני נשארתי עם המחשבה הזו, שהמצב הזה כואב לי".
לאחר המקרה חשב מימי כיצד הוא יכול לסייע יותר לאנשים במצוקה, גם כאשר הוא בעצמו נלחם בתקופת הקורונה על קיומו. "תמיד יש מישהו אחר שצריך עזרה", הוא אומר. הוא חבר לפעיל החברתי יניב עבדי, שהסכים לסייע בחיבור לפעילים חברתיים שיגיעו וייקחו מנות פלאפל למשפחות שנמצאות בימים אלו במצוקה.
"וגם מי שצריך ורואה את זה והוא רעב, שיבוא אליי ואני אתן לו מנת פלאפל, שלא יקרה שוב מצב שבן אדם צריך לרוץ עם שקית ברחוב רק כי הוא רעב".