לקראת סוף תקופת הקורונה ומבצע "שומר החומות", חזר לפעול אחד הפרויקטים האהובים בעיר: "סירי לידה", שבמסגרתו מספקות תושבות ארוחות חמות ומנחמות לנשים אחרי לידה.
1 צפייה בגלריה
סיר הכל כלול
סיר הכל כלול
עזרה הדדית ליולדות
(צילום: ריאן)
קראו גם:
מי שהתחילה בעיר את המיזם לפני שמונה שנים היא ליאת שכטר, "נורא התלהבתי. היה לי מרכז הורות ברחובות ההולנדית והנושא דיבר לליבי".
הקבוצה פרחה ומנתה מאות מתנדבות שהחלו לעסוק ביותר מבישול אוכל לנשים שילדו. "נשים החלו לבקש עזרה בדברים שונים, כמו מישהי שתעזור עם שיעורי בית וזוג ידיים לקיפולי כביסה, שעה ביום עם הילדים כדי שתוכל לשים את הראש ולנוח", אומרת שכטר. "זה פעל פרק זמן מסוים וקצת זנחתי את זה בגלל עומס עבודה.
"לפני כמה ימים, בעקבות הלחימה והאזעקות, פנתה אלי ליאת גובר מרחובות שהתחשק לה להחיות את הקבוצה. לא הסכמתי לשחרר אבל אמרתי שאם מישהי תהיה מוכנה לנהל את הקבוצה יחד איתי אני מוכנה".
כיום ישנן קרוב ל־600 מתנדבות בקבוצה ברחובות, ושכטר כבר חולמת על הפיכת הקבוצה לקהילה, כשהיא מתאימה את המתנדבות ליולדות. כך, למשל, אם יש יולדת שאוכלת אוכל כשר או טבעוני, הנושא יעלה בקבוצה, ותותאם לה מתנדבת מתאימה. "אני מאמינה שזו תהפוך להיות קהילה, ויש מלא מתנדבות שפונות וזה מתחיל לתפוס תאוצה".