כתב האישום שהוגש השבוע מלמד על ההחמרה בחוקי נשיאת הנשק בישראל והחזקתם באופן ראוי. האיש נגדו הוגש כתב האישום הנוכחי הינו גבר בשנות ה-50 לחייו, הסיבה לאישום - נשק שמסר לידי אביו ב-1996, ולאחר מות האב נעלמו עקבותיו.
1 צפייה בגלריה
(איפה האקדח? | המחשה: www.pixabay.com)
תחילת הפרשה בהגעת אותו אדם לתחנת המשטרה. שם סיפר לשוטרים שהוא אינו יודע היכן נמצא האקדח שלו, אקדח מסוג 'סאטר'. הוא סיפר כי בשנת 1996 הפקיד את אקדחו, אותו החזיק ברישיון, בביתו של אביו אשר מתגורר במושב באזור רחובות, האב נפטר ב- 2000, ואז יצא הבן יצא למושב כדי לחפש אחר האקדח, אך לא מצא אותו למרות חיפושים רבים.
רק בנובמבר האחרון הוא החליט לגשת תחנת המשטרה, וסיפר על אובדן האקדח. הוא ככל הנראה לא ציפה שכעת יתמודד מול כתב אישום שהוגש נגדו בגין הזנחת שמירה על כלי ירייה.
מכתב האישום לא ברור מדוע דיווח על אובדן האקדח באיחור של 9 שנים, אך כעת הוא ייאלץ לשאת בתוצאות, מאחר והנשק הזה עשוי היה (ויתכן שאף הגיע) לידי גורמים עבריינים. יש לציין כי הנחיות אחסון כלי ירייה פרטי קובעות כי כלי הירייה חייב להיות רחוק מהישג ידם של ילדים, הוא חייב להיות מאוחסן בתוך כספת ביתית ואת הכספת יש להתקין במקום מסתור.