משבר הקורונה פגע בפרנסתם של בעלי עסקים רבים, ושל אמנים ויוצרים במגוון תחומים בענף התרבות. ההגבלות לשמירת הנחיות הבריאות הביאו לביטול המופעים ואירועי התרבות ולירידה בהיקף הפעילות בענף המסעדות ובתי הקפה.
1 צפייה בגלריה
(רחוב הרצל רחובות | צילום אביגיל קדם)
כעת יוצאות עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות ביוזמה משותפת שתעודד את פעילות האומנים ובעלי העסקים בעיר. במסגרת היוזמה יופיעו אמנים מקומיים בעסקי האוכל ומרכזי המסחר בעיר, במטרה לעודד, לחזק ולתמוך בבעלי העסקים והאמנים המקומיים להנאתם ורווחתם של תושבות ותושבי העיר.
המופעים יהיו מתחומים שונים של אמנויות הבמה ויתקיימו במגוון מסעדות ובתי קפה בעיר, לקראת חגי תשרי ובמהלכם. במסגרת זו תעודד העירייה את הקניה והצריכה מבעלי העסקים בעיר, תנעים את זמנם של התושבים והצרכנים ותחזיר את התרבות לשטח, ובמקביל תתמוך באומני העיר, אשר מובטלים מעבודה ופרנסה מזה חודשים.
האירועים צפויים להתקיים במועדים הבאים:
ערבי רביעי: מדי שבוע החל מה-2 בספטמבר ועד ה-7 באוקטובר; בצוהרי שישי, החל מה-4 בספטמבר ועד ה-9 באוקטובר. כל הפעילויות תתקיימנה בהתאם להנחיות משרד הבריאות ותנאי התו הסגול.
אמנים רחובותיים ובעלי מסעדות ובתי קפה, המעוניינים לקחת חלק בפרויקט, יכולים להירשם דרך אתר עיריית רחובות ובאתר החברה העירונית עד ליום שלישי, ה-18 באוגוסט.
ראש העיר, רחמים מלול: "ההתמודדות עם נגיף הקורונה הביאה לפגיעה בענף התרבות וביוצרים וכן לפגיעה בבעלי עסקים. בעיר המדע והתרבות - אנחנו רוצים להחזיר את התרבות לקדמת הבמה למרות המגבלות ותוך שמירה עליהן, לרווחת התושבים – ובעלי העסקים".
עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר, מחזיק תיק רישוי עסקים: "מתחילת משבר הקורונה אנו פועלים על מנת לסייע בכל דרך אפשרית לבעלי העסקים בעיר. העיר רחובות היא עיר שוחרת ומעודדת תרבות. מטרת הפרויקט היא לשלב את האומנים המקומיים ומקביל לעודד עסקים מקומיים שנפגעו גם הם ממשבר הקורונה".
לדברי עודד עמרם, חבר מועצה ומחזיק תיק התרבות: "אנו חייבים לחזק את ענף התרבות שנשאר מאחור, לא רק בשביל האומנים אלא בשביל כולנו. אני מודה לראש העיר, רחמים מלול, שתמיד דוחף קדימה פרוייקטים בתחום התרבות".