תלמידי בית ספר 'בגין' בכפר גבירול ברחובות שוברים שיאי מחזור: בשנה שעברה הצליחו התלמידים וההורים לאסוף כ-19,000 בקבוקים למיחזור, והשנה הם כבר בחצי הדרך לשבירת השיא של אשתקד עם 10,000 בקבוקים שכבר נאספו.
2 צפייה בגלריה
אלפי בקבוקים למיחזור
אלפי בקבוקים למיחזור
אלפי בקבוקים למיחזור
(צילום: דוברות עיריית רחובות)
בעקבות האיסוף זוכה בית הספר בתלושים לקניית משחקים לרווחת התלמידים, כך שכל כיתה זוכה וכל התלמידים נהנים. לירון סגל, רכזת המדעים, מובילה את היוזמה הברוכה וגורמת לכולם לאסוף, לאסוף ולאסוף.
2 צפייה בגלריה
משחקים בעקבות המיחזור
משחקים בעקבות המיחזור
משחקים בעקבות המיחזור
(צילום: דוברות עיריית רחובות)
גם בתוך בית הספר מתחרות הכיתות ביניהן, והכיתות שאוספות את מירב הבקבוקים זוכות בתעודת הערכה, שעת פעילות חווייתית, והמצטיינות זוכות לתלות לראווה על קירות הכיתה את מפתח ההצטיינות – הרי זהו "המפתח הירוק". בכל שבוע אוספים נציגי מנהיגות ירוקה את הבקבוקים והפחיות ובכל חודש, סופרים ומכריזים בטקס חגיגי ומרגש על הזוכים בפרסים השונים.
המורה לירון :"היוזמה נותנת לי תחושה של הישג ומאפשרת לי כמורה, לצאת מהלימוד הקונבנציונלי וליישם בשטח הוראה בנושא שמירה על איכות הסביבה וחשיבות המחזור בדרך משמעותית וקרובה לליבם של התלמידים".
על כך מוסיפה המנהלת, רוית קונקס: "אני גאה בכך שבית הספר 'בגין' הוא מקום של חיבורים, במנהיגות הירוקה משתתפים תלמידים משכבות הגיל שונות, הם פועלים יחד, נפגשים ומקדמים את היוזמה, כל זאת מזמן יצירת חיבורים אמתיים וטבעיים בין התלמידים. אני גאה ביוזמה ומודה ללירון ולנציגי מנהיגות ירוקה. יישר כח!".