ביום שלישי האחרון הלכה לעולמה נירה עפרוני, מי שהייתה המנהלת המיתולוגית של בית הספר הפתוח 'השיטה'.
עפרוני, שהקימה את בית הספר הפתוח בשנת 1980 ניהלה אותו במשך שנים רבות והמשיכה ללוות אותו לכל אורך השנים. "היא הייתה אשת חזון ומעש. יהי זכרה ברוך, אנו תקווה שהיא תמשיך להתברך במפעל המיוחד שהקימה וטיפחה - בית הספר הפתוח ברחובות", מסרו מעיריית רחובות היום.
1 צפייה בגלריה
נירה עפרוני
נירה עפרוני
נירה עפרוני
(צילום: פרטי)
ענת סנדלר, היועצת הנוכחית של בית הספר, הייתה בקשר הדוק עם נירה לאורך כל השנים. "זה הבייבי והפרויקט של נירה. היא ניהלה אותו עד שנת 1997, יצאה לגמלאות אבל הייתה מחוברת אלינו לגמרי, היא הייתה חלק מהצוות, הייתה ההשראה של כולנו וכל דבר שאלנו והתייעצנו, היא גם דאגה להיות עם כל אחת ואחד מאתנו בקשר ודאגה לטפטף את טיפות החלום שלה ושלא נתבלבל", מספרת סנדלר.
"החזון שלה היה להקים בית חינוך, היא לא רצתה לקרוא לו בית ספר, בית חינוך שבו הילדים מאושרים, שהחופש עומד מעל הכול, והסיסמה תמיד הייתה – אתה חופשי לעשות כל מה שאתה רוצה כל עוד אתה לא פוגע באחר. עד היום אין צלצולים כי הצלצול קוטע את העשייה והדברים לא נמדדים בזמנים. לפני הרבה שנים היום היה נגמר וההורים היו מחפשים את הילדים והם היו בתוך העשייה שלהם".
סנדלר מציינת שבית הספר הנחיל מעל לכל את החופש להיות מי שאתה, "שום דבר לא יותר חשוב ממה שאתה מרגיש, היה לה חשוב לשמוע אותם ואנחנו ממשיכים את דרכה, היא הייתה פורצת דרך, היא הבינה אותי עד הסוף, לא נלחצה משום דבר, שום דבר לה היה נראה לה מסובך, היא באמת הצליחה לראות מעבר, לא לשפוט ולא לבקר. בימי שישי יש דבר שנקרא אסיפת כולם – פלטפורמה של ילדים וצוות ומורים, הילדים מעלים על מה הם רוצים לדבר ומתקיים דיון ואם יש צורך בהצבעה הקול של הילדים שקול לקולות הצוות ונירה הגיעה עד שנה שעברה לכל אסיפה כזו".