הטבע ניצל בזכות התושבים: שני עצי המכנף הנאה בגן שלדג ברחובות לא יכרתו, הערר התקבל על ידי פקיד היערות הארצי שהורה על שימורם. בשבוע שעבר התקבל הערר שהוגש על ידי קבוצת 'רחובות של עצים' למנוע את כריתת שני עצי המכנף הנאה בגן שלדג בעיר. פקיד היערות הארצי קבע לאחר סיור במקום כי העצים אינם מסוכנים, וכי ניתן בפעולות פשוטות למנוע מניעת ענפים והורה על שימורם.
1 צפייה בגלריה
העצים המדוברים. ישארו במקומם
העצים המדוברים. ישארו במקומם
העצים המדוברים. ישארו במקומם
(צילום: mynet)
כזכור, קבוצת 'רחובות של עצים', פעילי סביבה בעיר רחובות, ששמו להם למטרה לפעול למען העצים במרחב הציבורי, הגישו ערר על רישיון כריתת שני העצים, רישיון הכריתה הוצא לבקשת עיריית רחובות מהסיבה: "עצים נטויים בגן ילדים".
קבוצת 'רחובות של עצים' טענה כי העצים הם עצים ותיקים בני שישים, בריאים, עם נוף גדול וצל רחב ואין סיבה אמיתית לכריתת העצים, רק מהסיבה שהם נטויים. חברי הקבוצה יצרו קשר עם תושבי אזור גם שלדג, עם הורים בגן והגננות שעובדות ועבדו בגן ובגן הסמוך, והגישו ערר לפקיד היערות הארצי, על כריתת העצים עם 120 מתנגדים לכריתה. בשבוע שעבר (14.12) התקיים דיון בגן בנוכחות נציג מומחה של פקיד היערות הארצי, נציגי העירייה ופקיד היערות העירוני וכ-15 נציגי הקהילה המתנגדים לכריתה.
בדיון כל צד הציג את הנימוקים שלו כאשר הנימוק של המתנגדים היה שעצים עקומים הם לא סיבה לכריתה ושאם יש ענפים בעיתיים אז צריך לטפל בהם על ידי גיזום או קשירה ותמיכה כפי שנהוג לעשות במקרים כאלו, בטח שלא לכרות שני עצים בשל כך. ב-20.12 התקבלה החלטת פקיד היערות הארצי לקבל את הערר ולשמר את העצים.
"החלטה זו היא תקדים בעיר והתחלה של דרך חדשה של מעורבות תושבים בשמירה על העצים בעיר, הבנה שמתחילה לחלחל שיש לשמור על עצים בוגרים בעיר ולא מספיקה רק נטיעה של עצים חדשים", אומרים בקבוצת רחובות של עצים.