מה מתרחש מאחורי דלתיים סגורות? בזמן שכל ילדי ישראל נאלצים לשהות בבתיהם מחשש הקורונה, ומערכת הלימוד מגן ועד תיכון מושבתת, נחשפת פרשיית התעללות שעל פניה נראית מזעזעת במיוחד, ברחובות. על פי הדברים שנחשפו בבית המשפט, וכתב אישום שהוגש, הורים לחמישה ילדים צעירים נהגו להכות אותם במקל מטאטא, הצלפות בחגורה או בכבל חשמל.
1 צפייה בגלריה
(התעללות (אילוסרטציה). צילום: shutterstock)
לפי דברים שהוצגו בבית המשפט, חמשת הילדים ספגו התעללות קשה. בין השאר צוין שכאשר האם שברה את מקל המטאטא על גופו של אחד מילדיה, היא דרשה ממנו להדביק את המקל. אותו מקל גם נתפס בבית המשפחה על ידי המשטרה.
עוד צוין כי האב נהג להצליף בילדים באמצעות חגורה על רגליהם, ידיהם, בטנם וראשם, וזו היתה שיטת החינוך בכל פעם שמצא פסול בהתנהגותם. "זאת ביודעו כי ההצלפות כואבות", ציינו בפרקליטות.
מקרה אחר שתואר, החל בקללה שנפלטה מפיו של הילד בן ה-9. "חכה אני אומרת לאבא" אמרה לו אמו (לפי כתב האישום). "הילד לבש בגדים ארוכים על מנת שההצלפות יכאבו פחות", תיארו במשטרה. "בהגיע האב לבית, הורה לילד להחליף את בגדיו לקצרים ולחכות לו בחדר כשהוא שוכב במיטה על בטנו. הילד עשה כדברי אביו. האב נטל כבל של מחשב. ובעוד הילד שוכב על בטנו, הצליף בו האב 10 הצלפות על רגליו וידיו החשופות. במהלך ההצלפות החל הילד לבכות מכאב, אך האב לא חדל ממעשיו והורה לילד להיות בשקט.
"האמא הכתה את ילדיה הקטינים ובעלה נהג לנקוט באלימות כלפי הילדים בדרכים שונות כשיטת חינוך, לרבות הצלפת חגורה על גופם", ציינה השבוע אילה אורן, שופטת השלום בראשון לציון, עם הגשת כתב האישום. עוד ציינה השופטת כי, "האמא היתה מודעת לאלימות לרבות ההצלפות בחגורה שהפליא בעלה בילדיהם המשותפים כחלק משיטת החינוך בה דגל, ואולם נמנע מלדווח על מעשיו לרשויות".
בעקבות הדיון שנערך בבית המשפט, הוצא נגד האב צו הרחקה מילדיו. האם נותרה עם ילדיה, אך בית המשפט קבע כי תשהה איתם עם מפקחים מבני המשפחה שישגיחו שלא תכה אותם, וזאת עד לקבלת החלטה אחרת בעניינם.