ילד בן ארבע מרחובות, שסובל מאפילפסיה קשה ונמצא בסכנת חיים בשל ההתקפים, אינו מקבל סייעת לחינוך המיוחד. הסיבה: זכאים לסייעת רק ילדים הלומדים בחינוך הרגיל, אליו הוא לא מתאים.
1 צפייה בגלריה
"הילד בלי סייעת
"הילד בלי סייעת
"הילד בלי סייעת
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"כשהבן שלנו היה בן שנה הוא חלה בדלקת קרום המוח", מספר אביו של הילד. "הוא היה מאושפז תקופה ארוכה והיה בשיקום, וכתוצאה מהמחלה הוא סובל היום מאפילפסיה וחירשות באוזן שמאל. הוא היה מאוזן ויצא מאיזון".
לדברי האב, השנה הילד למד בחינוך הרגיל עם סייעת צמודה ועם קלינאית תקשורת. "למרות הכל אנחנו מבינים שהוא צריך חינוך מיוחד והשנה הוא רשום לגן חינוך מיוחד שבו יש גננת וסייעת על 11-10 ילדים".
האב טוען, שלמרות שהיה זכאי, וגם קיבל סייעת לבנו בחינוך הרגיל, הוא אינו זכאי לכך בחינוך המיוחד, וכל זאת כאשר בנו חייב סייעת צמודה כדי לשמור עליו בעת ההתקפים, המתרחשים בתדירות גבוהה במהלך היום.
"ההתקף מתבטא בכך שהראש שלו נשמט קדימה והוא נופל, וחייבים להיות צמודים אליו", מסביר האב. "בדרך כלל הוא מזהה, הוא אומר 'יש לי התקף'. לפני חודש הוא נפל בשירותים, ואי־אפשר לעזוב אותו לשנייה".
האב טוען שנאמר לו בעיריית רחובות כי הוא יכול לרשום את ילדו לחינוך הרגיל, ושם יהיה זכאי לקבל סייעת.
"אני רוצה שיהיה בגן מיוחד. חשבתי שהוא יצליח ויתמודד בשנה שעברה ורשמנו אותו לחינוך הרגיל והוא לא מסתדר. גם גננת שהיא 40‑30 שנה בתחום לא יכולה לאבחן אותו כמו שצריך, והחוק אומר שבחינוך המיוחד רק אם צריך זונדה אתה מקבל סייעת. הילד צריך השגחה צמודה, תביאו עוד סייעת חיצונית, יש תקדימים של עיריות אחרות, אם יש ילד אחד במדינה שקיבל, כולם צריכים לקבל", מסכם האב.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "אישור סייעת רפואית לתלמידים הינו בסמכות משרד החינוך, ובהתאם להחלטתו".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הצוות החינוכי בגן הורחב כדי לתת מענה לצרכיו הרפואיים של התלמיד ושמירה על בטחונו".