"הולכים להיות פיצוצים", אומרים בעולם הפשע, ומתכוונים לרשימה המדאיגה שמסתובבת כבר בלא מעט מקומות. מדובר ברשימה של חמישה שמות של עבריינים שצריכים לחשוש לחייהם בעקבות חיסולו של ראש ארגון הפשע בני שלמה. כל החמישה מוגדרים כנמצאים בסיכון גבוה, על פי ההערכות, כחלק ממאבק השליטה המתמשך על ירושתו של שלמה בעולם הפשע בדרום.
גורם עברייני מספר: "אנחנו מהמרים בינינו על שקיות גראס מי יחוסל ראשון אחרי בני. אף אחד לא יזכה לחנינה ברשימה הזאת. חלק מהם עריקים שעברו משלום (דומרני) לבני (שלמה) וחלק ערקו מעמוס (לביא) לבני. בשביל אנשים שהם מכירים, הם נחשבים בוגדים".

4 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
העריקים שנטשו אותו. שלום דומרני
(צילום: גדי קבלו)

השמות הראשונים ברשימה שייכים לשלושה "עריקים", כלומר עבריינים שעברו מארגונו של שלום דומרני לזה של בני שלמה. בכל המקרים מדובר בעבריינים שעברו בתקופתו של שלום שלמה, אחיו של בני שלמה שחוסל אף הוא לפני 7 שנים.
"שלום שלמה הביא אותם אליו, ובני אחיו, שהיה איש הכספים, שילם להם טוב יותר ממה ששלום (דומרני) שילם להם", מספר מקורב לשלושה. "בני גם השכיר להם בתים, הצמיד להם רכבים, שילם להם את הקניות במכולת של המושב (חלץ), ושילם להם משכורת חודשית, בנוסף לבונוסים ותוספות שהיה זורק להם פה ושם. שלום (שלמה) היה עוד צועק על השלושה כשהם היו משתוללים עם החשבונות של המכולת".
מה אפשר לספר עליהם?
"אחד מהם היה ממש בן טיפוחיו של דומרני. שלום הוציא אותו מעוני וגידל אותו, אבל הוא עזב אותו לבני, יחד עם בן משפחה ועם חבר. הכאב של הבגידה הזו הוא גדול. בחור נוסף שערק משלום (דומרני), אמור להשתחרר בקרוב מהכלא אבל חושש לחייו ובצדק. הוא מרגיש חשוף".

4 צפייה בגלריה
צללית
צללית
ה"עריק" הפך למאוים
(צילום המחשה: Shutterstock)

שני מועמדים נוספים, שמככבים בשיחות שמתקיימות בעולם הפשע, מסוכסכים עם עברייני משפחת לביא. השניים מתגוררים בבתי פאר בסמיכות לבית בני שלמה וגם לבתים של העריקים מדומרני. בני משפחת לביא מייחסים לאותם שניים את המעורבות בפגיעה שהביאה למותו בסבל של בן משפחתם, שלא היה קשור לעולם הפשע והסכסוכים.
רוב השיחות בעולם העברייני היום הם מה יעשה עכשיו העבריין אייל נגר, שהיה יד ימינו של העבריין בני שלמה, בין השאר לאחר שגורם אחד בכיר בשורותיו של שלמה שהיה הספונסר הכלכלי שלו, כבר עזב אותו לעבוד עם עבריינים בדואים בבאר שבע.
במקביל, יש גם תופעה של "היעלמות" מקורבים ובני משפחה של בני שלמה, מחשש לפגיעה במסגרת המלחמות על ירושתו. אחת מהן היא אלמנתו של האח, שלום שלמה. "הבית שלה היה מאובטח גם הוא, וזה בעיקר בשביל למנוע ממי שהוא לא בן משפחה או חבר להטריד אותה או להתקרב אליה שלא לצורך", מסביר מכר של המשפחה.

4 צפייה בגלריה
בני שלמה
בני שלמה
מי ישתלט על הארגון? בני שלמה שחוסל
(צילום: הרצל יוסף)
בעקבות המצב הטעון הזה, הרבה גורמים עבריינים עושים בימים האחרונים "חישוב מסלול מחדש", מבחינת סבך הנאמנויות שלהם וקביעת המסלול לעתיד. במשטרה עוקבים אחרי כל זה מקרוב, ומקווים להגיע בזמן ולנטרל את המוקשים, לפני ש"רשימת חיסול" כזו או אחרת תתחיל לצאת לפועל בשטח.

קראו גם: