החופש הגדול כאן, המוני צעירים מגיעים לאילת מכל רחבי הארץ, ובין היתר היעד של חלק מהקטינים הוא לצרוך שירותי מין. התופעה ידועה ומתגברת בעיקר בחודשי הקיץ, אם כי זה קורה גם בכל ימות השנה, על רקע העובדה שבאילת, שנתפסת כ"עיר החופש", מותר לעשות הכל ואפשר להשיג הכל.
2 צפייה בגלריה
כרטיסי מין באילת
כרטיסי מין באילת
כרטיסי מין באילת
(צילום: יוסי דוס סנטוס)

די להביט על הרחובות הסמוכים למלונות ולמרכז התיירות, ולראות כמויות גדולות של כרטיסי ביקור עם מספרי טלפון שמציעים שירותי מין זמינים.
בשבועות האחרונים התחקו חוקרי המשטרה אחרי התופעה בה קטינים המגיעים לחופשה בעיר מבקשים לצרוך שירותי מין. במהלך פעילות מבצעית ממוקדת הופתעו השוטרים לגלות כי מאחורי כרטיסי ביקור המציעים שירותי זנות ואשר מופצים ברחבי העיר, עומדת אישה, בת 52, המציעה שירותי מין לקטינים ובגירים.
עוד דווח לשוטרים כי בעת פגישתה עימם היא מאלצת את הקטינים להעביר לה תשלום גם אם החליטו שלא לקיים עימה יחסי מין.
במסווה של לקוחות סמויים הגיעו בלשים לדירתה של האישה ועצרו אותה לחקירה בסיומה שוחררה בתנאים מגבילים.
במשטרה אמרו כי פעילות אכיפה זו מטרתה לצמצם את התופעה ולהרתיע אזרחים מביצוע עבירה של קבלת מין בתשלום האסורה על פי חוק למען שמירה על איכות חיי התושבים וביטחונם.

משיגים בקלות


עד כאן הכל טוב ויפה, אבל האם לא ניתן להגיע לאלה שמפיצים את שירותי המין ולשים יד עליהם? הרי מדובר בתופעה שכבר קיימת שנים באילת, ולא אחת תושבים מדווחים על מראות לא נעימים, בהם מדרכות ושבילי העיר מלאים בכרטיסי ביקור צבעוניים, עם תמונות נשים ומספרי טלפון.
"משום מה לא ברור איך בכל פעם מצליחים לעלות רק על מקרה אחד. מדובר בתופעה רחבה מאוד ולא נעימה, וגם מדרדרת את בני הנוער הקטינים שבגילם הצעיר צורכים שירותי זנות", אומרת תושבת העיר, שמעת לעת מבחינה בכמויות גדולות של כרטיסי ביקור עם תמונות נועזות, שההצעות בהם מדברות בעד עצמן.

2 צפייה בגלריה
הכרטיסים שבאמצעותם הגיעה המשטרה לאישה
הכרטיסים שבאמצעותם הגיעה המשטרה לאישה
הכרטיסים שבאמצעותם הגיעה המשטרה לאישה
(צילום: דוברות המשטרה)

תושבים באילת שמסתובבים במרכז התיירות ובסמוך לבתי מלון מספרים כי הם רואים את הכרטיסים מפוזרים בכל פינה, באין מפריע. "איך יכול להיות שלא עולים על האנשים האלה. מקרה אחד של אישה שמציעה שירותי מין זה לא מעיד על כלל התופעה החמורה. איך יכול להיות ששנים זה ככה ולא עושים כלום? נראה כי זה הפך להיות שגרתי וחלק מהנוף האילתי".
יצוין כי בכנסת עבר חוק שאמור למנוע פרסומים כאלה, אבל נראה שהחוק לא מזיז לאנשים שעוסקים בתחום הזה.

מידע מאחד לשני


מתברר שבני הנוער כבר מכירים את השיטה והמידע עובר מאחד לשני, בעיקר מאלה שכבר בילו באילת ומכירים את השיטה איך להשיג נערת ליווי או להגיע לנשים שעוסקות בתחום.
כך למשל באחד האתרים צעיר שואל: "אני והחברים שלי יורדים לאילת ורוצים להזמין נערת ליווי. מאיפה אפשר להזמין?". ומיד הוא מקבל תשובה: "יש לך מלא פתקים זרוקים על הרצפה.... פעם הלכתי באילת, עבר אוטו וזרק עלינו מלא פתקים קטנים כאלו...".
מישהו נוסף הגיב והציע: "לך ברחוב, תסתכל ברצפה, וברצינות, באילת יש ים של בחורות זורמות".

קראו גם:

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל שמה לפניה את סוגיית האכיפה נגד צרכני הזנות ופועלת בביצוע פעילויות מבצעיות שהובילו גם למעצרים. עוד נציין כי הפעילות הממוקדת המבוצעת לאורך כל השנה מטרתה לייצר הרתעה בקרב מי שפועלים בניגוד לחוק".

לא מתרגשים מהחוק


חוק איסור צריכת זנות (הוראת שעה ותיקון חקיקה), התשע"ט-2019 הוא חוק שאושר בכנסת בדצמבר 2018 ונכנס לתוקף ב־10 ביולי 2020. החוק מטיל קנס על צריכת מעשי זנות ועל ניסיון לצרוך זנות.
עוד נקבע בחוק כי "מטרתו של חוק זה להביא לצמצום הזנות באמצעות קביעת איסור צריכת זנות, כחלק ממהלך משולב הכולל חינוך והסברה לציבור והרחבת דרכי טיפול ושיקום לאוכלוסיות בזנות (בחוק זה - המהלך המשולב לצמצום הזנות), מתוך הכרה במאפייניה הפוגעניים של הזנות ובנזקים הכרוכים בה".
על פי החוק, אדם שייתפס בפעם הראשונה עובר על חוק זה, יוטל עליו קנס מינהלי בסך 2,000 שקלים. עבירה חוזרת על החוק תגרור קנס של 4,000 שקלים. החוק מאפשר גם להגיש כתב אישום בהליך פלילי, ובית המשפט יוכל להטיל על הנאשם קנס בגובה של עד 75,300 שקל.