כתב: יניב משיח.
כשחושבים על חופשה, יש מי שאוהב לעשות בטן-גב בחופשת הכל כלול עם הילדים, אחרים מעדיפים חופשה שקטה, רגועה ומפנקת. המלון הסקוטי נחשב לאחד ממלונות הבוטיק היוקרתיים בישראל, ומציע חוויה שונה ממה שאנחנו מכירים בבתי מלון בארץ.
2 צפייה בגלריה
המלון הסקוטי. צילום: סיון אסקיו
המלון הסקוטי. צילום: סיון אסקיו
המלון הסקוטי. צילום: סיון אסקיו
הקונספט כאן הוא בגדול - הכי רחוק מישראל, הכי רחוק מטבריה והכי חו"ל שיש. במהלך השהייה כאן נדמה שקפצנו לוויקנד בעיירה אירופית ציורית, גם אם הלחות הישראלית מארחת לנו לחברה על שפת הכינרת.
למלון הבוטיק היוקרתי יש היסטוריה מרשימה: המבנה שעל בסיסו הוקם המלון שימש במאה ה-19 כבית חולים. ד"ר דיוויד ואט טוראנס, רופא-מנתח סקוטי הקים את בית החולים הראשון בטבריה בינואר 1894. בית החולים המשיך בפעילותו כבית יולדות עד שנת 1959, ולאחר סגירתו הוסב לבית הארחה. בשנת 1999 החליטה הכנסייה הסקוטית, בהשראת חזונו של ד"ר טוראנס, לפתוח במקום מלון ייחודי, שישמש מרכז של תרבות ושלווה לאורחיו. המלון פועל על פי עקרונות הכנסייה הסקוטית ובסטנדרטים בינלאומיים, ומתגאה בכך שצוות המלון מורכב בהרמוניה מעובדים יהודים, נוצרים ומוסלמים.
שימור עכשווי
על עיצוב המלון הופקדו האדריכלים עדנה ואלן וילסון, ממשרד ישי-וילסון ארכיטקטורה. עיצוב הפנים שלו משלב בין אופיו ההיסטורי של המקום לבין הנוחות המתבקשת במלון 5 כוכבים.
2 צפייה בגלריה
סוויטה באגף החדש. צילום: סיון אסקיו
סוויטה באגף החדש. צילום: סיון אסקיו
סוויטה באגף החדש. צילום: סיון אסקיו
בתכנון המלון הושם דגש רב על שימור אופיו של המקום, תוך יצירת הרמוניה מלאה בין ישן ולחדש ואווירה המעניקה למתחם אווירת רוגע ומסתורין. עיצוב הבניין המשוחזר מתכתב עם הסגנון העות'מאני, שמאפיין את המבנים של אותה תקופה. במבנה המודרני שולבו אלמנטים עכשוויים של נוחות, ולאחרונה התחדש מלון הבוטיק באגף סוויטות חדש ומפנק. 16 הסוויטות החדשות והמרווחות באגף ממוקמות בשני מבני בזלת היסטוריים. גולת הכותרת בסוויטה היא מיטת אפיריון מפוארת, ובחלל החדר יחכו לכם גם מכתבה שעושה חשק לטבול נוצה בדיו ולכתוב על קלף, וחדר אמבטיה גדול, מרווח ומפנק.
בספא המפנק של המקום תיהנו מתפריט טיפולים עשיר, שכולל עיסוים נעימים וגם מאסיביים יותר.
למלון מתווסף בר הוויסקי העשיר Ceilidh Gin & Whisky Distillery Bar, המציע מעל 50 סוגים של וויסקי, לצד מבחר גדול של מותגי ג'ין. תפריט הבר המתאים לכל טעם והיושבים בו ייהנו ממוזיקה חיה סקוטית, אירית ובינלאומית, להשלמת האווירה.
שוחרי האלכוהול ייהנו גם ממרתף היין החדש של המלון Saint Urban Wine Cellar & Bar, הממוקם בקומה התחתונה של המבנה ההיסטורי של בית החולים. במרתף היין מתקיימות הדרכות וסדנאות בנושא יינות בוטיק ישראליים וסיורים קולינריים.