במסעותיי בין הארונות של נשות ישראל נחשפתי לתופעה מעניינת שלא פסחה על אף אחת: נוקשות בלתי נתפסת כלפי הגוף שלנו. שפיטה עצמית שאין כדוגמתה.
אני מודה שגם אני לוקה בכך, אבל לצפות בכך מהצד היה סוג של הארה.
אז למה בעצם אנחנו כל כך קשות עם עצמנו?
2 צפייה בגלריה
הסטיילינג מתחיל בתוכנו
הסטיילינג מתחיל בתוכנו
הסטיילינג מתחיל בתוכנו
(צילום: shutterstock)
יש משהו מאוד אינטימי במפגש עם ארונה של אישה. מעין צוהר לעולמה הפנימי, הנסתר.
בעיניי, בגד הוא הכל מלבד בגד. בגד משקף חלומות, השראות, חשקים ורצונות. בתהליך הליווי לאט לאט אלה נחשפים במלוא הדרם, מדהים כשלעצמו אך אל אלה מתווספת ביקורת עצמית גדולה.
על מה?
על מה לא! על הגוף שאינו כפי שהיה לפני הלידות. על עור הפנים שספוג פיגמנטציה. על עיגולים שחורים מתחת לעיניים כתוצאה מלילות ללא שינה. על השיער ללא הברק. על הרגליים מלאות הוורידים. ועל עוד ועוד שדונים שזוקפים את ראשם.
כמתבוננת מהצד, אני רואה מציאות אחרת לגמרי.
הרבה יותר סלחנית, הרבה יותר מכילה.
הבטן העצומה היא בסך הכל בטנונת חמודה שגם אותה אפשר לטשטש. סימני המתיחה יצרו חיים בתוכנו. השיער אמנם לא שופע כמו בגיל עשרים אבל הוא שלנו ולא רע בכלל. הצלוליטיס, הוורידים, הלובן ברגליים – זה שלנו. קיבלנו את זה בדם, יזע והרבה דמעות. למה לא לחבק את זה? למה לא לעשות שלום עם זה?
2 צפייה בגלריה
פחות שיפוטיות בבקשה. להיראות טוב זה קודם כל להרגיש טוב עם עצמך
פחות שיפוטיות בבקשה. להיראות טוב זה קודם כל להרגיש טוב עם עצמך
פחות שיפוטיות בבקשה. להיראות טוב זה קודם כל להרגיש טוב עם עצמך
(צילום פרטי)
הבגדים הם המעטפת החיצונית שמסייעת למעטפת הפנימית לקרון. אם לא נעשה שלום בתוכנו, גם אם נקנה את מיטב בגדי המעצבים נרגיש ריקות מתוכן ומסטייל.
נכון שיש נשים שמקרינות אנרגיה שונה? שבלי קשר ללבוש שלהן הן זורחות? אז אלו הנשים שאני מזהה שעשו שלום עם המעטפת הפנימית שלהן. יכולה להיות להן בטן הריונית, אגן עצום, פיגמנטציה נוראית ועדיין, משהו בהן ינצוץ.
אם לחזור למסעותיי, הרבה לפני הנגיעה בארון הבגדים, חשובה הנגיעה בנפש. בפנימיות. הבגד הוא התוספת אך הבסיס הבלתי מעורער הוא קבלה ואהבה עצמית.
הטיפים שלי להשלמה עם המעטפת הפנימית:
שימי מול הגוף מראה
כן, מראה אמיתית. תסתכלי על הגוף ותדברי אליו. נשמע מצחיק, אבל בחיי שזה עובד: "אתה יפה, אתה למוד ניסיון, אתה הבאת אותי עד הלום ואני גאה בך".
תגווני בתכנים
אנא ממך, צרכי תכנים מגוונים. אם כל היום הראש יהיה במגזינים של דוגמניות, סלביות ואושיות אופנה, הסיכוי לשלום פנימי ייקטן. יש לנו שליטה על התכנים שאנחנו צורכות. קחי על זה בעלות.
תני לבגד לדבר איתך
הבגד יכול לסייע בקבלה עצמית. בחרי אך ורק בגדים שמרגישים לך נעים. לא מה שאופנתי, לא מה שטרנדי. הבסיס לכל אלה הוא בגד שגורם לך להרגיש מיליון דולר.
שתפי. אל תסתירי
אין מה להסתיר. השיתוף כל כך משחרר, מניסיון.
חברי בין גוף ונפש
ספורט, תזונה נכונה, אורח חיים בריא - כשזה נוגע לדימוי גוף אני בעד אקטיביות. בטטות כורסא - אאוט, TRX - אין.
מי האמיצה שמחליטה לעשות שלום פנימי עם עצמה?
מחפשות עצות נוספות, דוגמאות וטיפים? בקרו בעמוד האינסטגרם שלי.