איך התחלת?
התחלתי דווקא מהמקום הכי לא צפוי. לאחר עבודה מאומצת של 8 שנים במשטרת ישראל בתחנת רחובות, בתפקידים משמעותיים עם תואר ראשון בקרימינולוגיה ופרופילאות, החלטתי לשנות כיוון ולצאת לדרך עצמאית – רציתי לבנות משהו משלי שבו אוכל לתרום לאנשים ובחרתי בתחום הנדל"ן שתמיד עניין אותי. כשאני בוחר משהו, אני מאוד ממוקד והולך עליו בכל הכוח ובלי פשרות וכך התחלתי את דרכי לפני כמה שנים כמתווך ברשת רימקס ברחובות.
2 צפייה בגלריה
יאיר אסולין וחברי המשרד
יאיר אסולין וחברי המשרד
יאיר אסולין וחברי המשרד
(צילום: דנה לוי)
מה המשפחה שלך חשבה כשהקמת את המשרד החדש?
"האמת, חשבו שאני משוגע, כי גם ככה תחום התיווך סובל מתדמית ירודה, אבל אני מאוד האמנתי בתחום ועדיין מאמין – בכל תחום יש אנשי מקצוע טובים ויש גם פחות. תיווך זה מקצוע יוקרתי ומאוד נחשב בחו"ל – שם התדמית הרבה יותר מכובדת. לכן, חשוב מאוד להיעזר בבעל מקצוע שעובד בתחום הנדל''ן ב100% משרה ולא כעבודה צדדית שעל הדרך. היום, בזכות עבודה קשה לאורך זמן , אני יודע שההחלטה שלי על הקמת המשרד, זאת ההחלטה הטובה ביותר שקיבלתי עבורי ועבור לקוחותיי".
ממתי ידעת שאתה רוצה לעסוק בתחום הנדל"ן ולמה דווקא נדל"ן?
"מגיל קטן ידעתי שאני רוצה לעסוק בעבודה עם אנשים. לפני מספר שנים, כאשר רציתי לשכור דירה, התעניינתי במספר דירות דרך מתווכים שונים שלצערי הפגינו חוסר מקצועיות כאשר לא הסבירו על התהליך והשאירו אותי עם סימני שאלה. בסופו של דבר כאשר הגעתי לאחד הנכסים שאותו רציתי, המתווך פשוט השאיר אותי לבד במהלך המשא ומתן ונסע להראות נכס אחר שברשותו כאשר אני סגרתי לבד את פרטי החוזה מול בעל הדירה. בנקודה הזו הרגשתי שזה לא רציני ואני לא מקבל את המענה והליווי שציפיתי מהמתווך. לכן, כשבחרתי בנדל"ן ועזבתי את המשטרה – ידעתי שגם בזה אני הולך להשקיע ולהתמקצע בצורה יסודית כדי לתת שירות טוב יותר ומאז עברתי המון קורסים והשתלמויות שונות בתחום הנדל"ן ואני עדיין ממשיך ללמוד ולהרחיב אופקים בתחום בכל יום".
2 צפייה בגלריה
יאיר אסולין וחברי המשרד
יאיר אסולין וחברי המשרד
יאיר אסולין וחברי המשרד
(צילום: דנה לוי)
מה הלקח הראשון והאחרון שלמדת בעבודה שלך כעצמאי?
"הלקח הראשון שלמדתי בתחילת דרכי בתיווך הוא שאין מתנות חינם. כדי לבנות שם מוצלח ותדמית טובה בעולם התיווך אתה צריך לעבוד 15 שעות ביממה ובהתמדה לאורך זמן.
לגבי הלקח האחרון, אני מקפיד להפיק לקחים ולהשתפר כל הזמן אבל אשתף אותך בלקח מהתקופה האחרונה. הגיע אליי לקוח שבא לקנות נכס כשעבד עם מתווך אחר ובגלל שהרגיש "שדוחפים" לו נכס שלא מתאים לו, הוא החליט להפסיק את התהליך ולעבור לעבוד איתנו, כי במילותיו "אתה תדע להתאים לי את מה שאני צריך". הלקח הוא שהעבודה היא קודם כל תקשורת ויחסים עם אנשים, להבין את הצרכים המדויקים של כל אחד. ועל זה מדבר גם הסלוגן של באר הנדל"ן: "בנכסים זה הכול עניין של יחסים".
ספר על החיבור שלך לעיר רחובות ותושביה.
"גדלתי בעיר רחובות, התחנכתי בעיר רחובות, סבי וסבתי מצד אמי בני רחובות משכונת אפרים. אני אוהב מאוד את העיר ומחובר אליה וגם גר פה בעצמי. מעבר לזה שרחובות מתפתחת בקצב מסחרר כל הזמן, הרחובותיים זה קהל מיוחד מכמה סיבות: קהל שיודע מה הוא רוצה, ממוקד, חם מאוד וכיף לעשות איתם עסקים. אם אתה נותן להם שירות טוב וערך מוסף הם מעריכים אותך".
איך אתה מאזן בין תחום העיסוק שלך לחיים האישיים? מה סדר היום שלך?
"אני קם בשעה חמש בבוקר, פותח את הבוקר עם שוקו חם, טיול עם הכלב ואימון בוקר. אחר כך מגיע ב-7 בבוקר למשרד ומתחיל בעבודה, ישיבות צוות, שיחות טלפון, סיורים, גיוס נכסים והרבה עבודת שטח. מסיים בסביבות 21:00-22:00 בלילה. את האיזון והכיף אני עושה בעיקר בסוף שבוע שזה הזמן הפרטי שלי ועוד ערב במהלך השבוע עם אשתי. בתכלס, כמו בכל עסק, זה מאוד תובעני עם המון שעות למי שרוצה באמת לראות הצלחות".
איך השפיע עליך ועל העסק שלך משבר הקורונה?
"אני בתקופת הקורונה צמחתי והתפתחתי – לקחתי את הזמן הזה וניצלתי אותו להתקדמות. וזו באמת הייתה שנה טובה עבורי גם בגלל שנדל"ן להבדיל מאפיקי השקעה אחרים, לא יורד מסדר היום של הישראלים. אנשים קונים נדל"ן ותמיד יקנו. כיום, פתחתי משרד בוטיק עצמאי משלי שנקרא 'באר הנדל"ן' ברחובות. אנחנו מתמחים במכירה וקניית נכסים וליווי משקיעים ברחובות, קריית עקרון ומזכרת בתיה. המשרד מונה כ5 אנשי צוות, שכולל בתוכו סוכני נדל"ן, מנהלת משרד ואותי כדי לתת ללקוחות שלנו את השירות הטוב ביותר.
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"החלק הכי מספק בעבודה שלי, זהו שלב חתימת ההסכם ולחיצת הידיים בין הצדדים, כי אז אני יודע בוודאות שהצלחתי להביא את העסקה הכי טובה לכל הצדדים ושכולם מרוצים".
אני תמיד אומר "מי שחושב שזה יקר לשלם למקצוען כנראה שעוד לא שילם על עבודה של חובבן"
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"צריך להבין שהעסק הזה הוא עסק של כרישים, לא פחות ולא יותר. אין קיצורי דרך להצלחות. חייב לעבוד ולהתמיד בתחום התיווך. זה תחום עם 85 אחוזי נשירה בשנה.
מתווך חייב להיות כל כולו מבוקר עד ערב בתחום הנדל''ן או כמו שאני אומר חיית שטח. לכן תהיו הטובים ביותר והבקיאים ביותר באזורכם".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"להיות משרד הנדל"ן המצליח והאיכותי ביותר באזור השפלה ועם זאת לשמור על המשרד כמשרד בוטיק שנותן יחס אישי ומקצועי לכל לקוח. לי הכי חשוב לתת את השירות הטוב ביותר ולגרום ללקוחות שלי לצאת בחיוך ענק בצעד המשמעותי ביותר בחייהם".
פרטים ליצירת קשר:
באר הנדל"ן - רחוב מוטי קינד 2 רחובות
טלפון: 054-9417393
אתר אינטרנט:
פורסם לראשונה: 16:51, 20.06.21