קפיצת מדרגה משמעותית לשירותי הבריאות באזור: בקרוב ייפתח מרכז רפואי ראם, מרכז רפואי חדשני של מאוחדת, שיעניק שירותים רפואיים לתושבי רחובות והסביבה. בראם יפעלו למעלה מ-150 חדרי טיפול ו-17 מכונים רפואיים, שיתפרסו על פני 7,500 מ"ר, ביניהם מכון לב, מוקד רפואה דחופה ומכון דימות בו ניתן יהיה לבצע גם בדיקות MRI, מה שצפוי לשפר את הזמינות ולקצר את משך ההמתנה.
1 צפייה בגלריה
מכונת MRI
מכונת MRI
מכונת MRI
(צילום ארכיון: אביהו שפירא)

מעבר לחידושים ולמגוון השירותים הרחב שיציע המרכז, גולת הכותרת במרכז הרפואי ראם היא מכון דימות בו ניתן יהיה לבצע מגוון רחב של בדיקות הדמיה, לרבות בדיקות MRI. מכשיר ה-MRI בראם הוא הראשון בארץ שמופעל בתוך אחת מקופות החולים, והוא יפעל סביב השעון ובזמינות תורים גבוהה ללקוחות מאוחדת.
מוקד לרפואה דחופה, מרכז מומחים, שירותי בריאות הנפש, מכון לב, מכון להתפתחות הילד, מכון עיניים, מכון סוכרת ומרכז שיקום, אלו הם רק חלק מהמגוון הרחב של שירותים הרפואיים שינתנו באחד המרכזים הרפואיים הגדולים שנפתחו בארץ בשנים האחרונות.
מנהל מחוז דרום במאוחדת דני מושיוב: "המטופלים שלנו יזכו לחוות שירותי רפואה ציבוריים, בסטנדרט פרטי, וחוויית הטיפול תהיה שונה מכל מה שהכרנו עד היום. השירותים הרפואיים שיפעלו בראם נבחרו בקפידה לאחר ניתוח מעמיק של שוק הבריאות ושל צרכי התושבים באזור. כך למשל, אחרי שהבנו שחוץ מחדר המיון בקפלן לא ניתנים שירותי רפואה דחופה על ידי אף קופת חולים בעיר, החלטנו לפתוח מוקד לרפואה דחופה שיתן מענה מקצועי ומהיר, יחסוך למטופלים שעות של המתנה בחדר מיון וגם יפחית את העומסים הקיימים בבתי החולים".
"הצבנו לעצמנו למטרה לפשט ולהנגיש את השירות ככל שניתן, באמצעות טפסים דיגיטליים, עמדות קליטה עצמאית, עמדות טאבלט למילוי שאלונים רפואיים ובעיקר פחות טפסים, פחות המתנה בתורים והכי חשוב - הכל במקום אחד", מוסיף מושיוב.
למה דווקא ברחובות?
"לקופת חולים מאוחדת יש מחויבות היסטורית לעיר רחובות. בימים שמאוחדת הייתה קופה חדשה יחסית, מרכז הפעילות שלה צמח מרחובות ומסביבתה, כך שהבחירה להקים מרכז רפואי מתקדם וחדשני ביותר בעיר, הייתה לנו טבעית ומבטאת את החיבור שלנו לעיר ולאזור השפלה".

קראו גם:

מושייב מדגיש כי "המרכז החדש הוא תוספת משמעותית וחשובה לאזור אך הוא אינו בא על חשבון שירותי רפואה נוספים של מאוחדת בעיר. כיום פועלות בעיר 5 מרפאות ראשוניות הכוללות מרכזי התפתחות הילד, מרפאות נשים, שיניים ורפואה משלימה. בימים הקרובים אנחנו עתידים לפתוח את מרפאת אחוזת הנשיא, שתספק שירותי רפואה ראשוניים מתקדמים".

מכון שיקום ודירה טיפולית


במרכז הרפואי החדש יושם דגש על חדשנות, הן מבחינת חוויית השירות והן מבחינת ההיבטים הרפואיים. בנוסף לאלו, המרכז יכלול טיפולים באמצעות VR, רובוט שירות, צ'ק אין רפואי מהבית ותוכנת ניווט להתמצאות במקום. לצידם, יפעל במקום, מכון שיקום עם ציוד חדיש ומגוון של רחב של שירותים, בהם דירה טיפולית שתאפשר התנסות בביצוע פעולות יומיומיות בהדרכה ובליווי של הצוות הרפואי.
רונית ברזובסקי, מנהלת מרכז רפואי, ראם: "במקביל לטכנולוגיות המתקדמות שמאפשרות לנו לייעל תהליכים שמנו דגש על מסע המטופל ועל חוויית הטיפול שלו מהרגע שהוא נכנס לראם ועד שהוא יוצא ממנו, מתוך מטרה להפוך את השהייה בו לחוויה מכבדת. חשבנו על כל פרט ועל כל שלב במסע שלו, החל מאמצעי הניווט שיסייעו לו להתמצא במרחב, דרך חדרי ההמתנה וחדרי הטיפול ועד סיום הטיפול".